معاون برنامه و توسعه وزارت بهداشت از اصلاحیه 80 میلیارد تومانی بودجه سلامت در سال 86 خبر داد و گفت: در حال حاضر در انتظار تصویب این رقم در مجلس شورای اسلامی هستیم.

دكتر رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: البته پیش از این، حدود 410 میلیارد تومان از 500 میلیارد تومان كسری بودجه سال 86 بخش سلامت مورد تایید معاون برنامه‌ریزی و توسعه رییس جمهور قرار گرفته بود.

وی اظهار كرد:30 میلیارد تومان از كل مبلغ اصلاحیه بودجه به بخش درمان و 50 میلیارد به بخش آموزش اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه و توسعه وزارت بهداشت با اشاره به رقم قابل توجه كسری بودجه بخش سلامت، خاطرنشان كرد: در پی كسری بودجه، بیمارستان‌ها 140 میلیارد تومان به شركت‌های دارویی بدهكار شدند.


 راه‌اندازی 15 بیمارستان جدید خارج از پیش‌بینی بودجه در سال 86


 هزینه تخت‌های ویژه در محاسبات بودجه قرار نمی‌گیرد

وی، یكی از علل كمبود بودجه را در سال 86، راه‌اندازی 15 بیمارستان جدید خارج از پیش‌بینی‌های بودجه دانست و گفت: یكی دیگر از علل كسری بودجه 86، قرار نداشتن هزینه تخت‌های بخش اورژانس در بودجه است.

معاون برنامه و توسعه وزارت بهداشت اضافه كرد: در حال حاضر 11 هزار و 900 تخت وجود دارد كه هزینه این تخت‌ها از قبل پیش‌بینی نشده بود.


 در بودجه سال 87 تنها در بخش حقوق كارمندان 6 درصد افزایش وجود دارد

معاون برنامه و توسعه وزارت بهداشت در مورد بودجه سال 87 گفت: بودجه سال 87 وزارت بهداشت معادل سال 86 پیش‌بینی شده و تنها حقوق پرسنل 6 درصد افزایش یافته است.

حافظی، كل بودجه سال 86 را در حدود 7 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: سه هزار میلیارد تومان از این رقم از بخش درآمد اختصاصی و بیش از 4 هزار میلیارد تومان از بخش درآمدهای عمومی تامین می‌شود.

وی افزود: همچنین 1200 میلیارد تومان از كل بودجه سلامت بر بیمه‌ها و مابقی به وزارت بهداشت اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه و توسعه وزارت بهداشت یادآور شد: جزئیات بودجه سال 87 در روزهای آینده مشخص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha