یك متخصص ومحقق مركز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشكی ، مكمل املاح غذایی " سلنیم " كه در منابع غذایی مانند خشكبار ، انواع گوشت‌ها مانند ماهی، ماكیان، تخم مرغ، لبنیات و غلات سبوس دار وجود دارد را عامل كاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات دانست.

دكتر "لیلا آزادبخت" روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سلنیم به عنوان یكی از املاح معدنی كمیاب می‌تواند خطر ابتلا به این سرطان را تا ‪ ۵۰‬درصد كاهش دهد.

وی بابیان این كه‌افراد در رژیم غذایی روزانه خود باید منابع غذایی حاوی سلنیم مصرف كنند، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد كمبود سلنیم با پیشرفت بیماری قلبی، كم‌كاری تیروئید و ضعف سیستم ایمنی ارتباط دارد.

این محقق معتقد است كمبود سلنیم به خودی خود باعث بیماری نمی‌شود، بلكه احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از استرس‌های عفونی، بیوشیمیایی وتغذیه‌ای را افزایش می‌دهد.

به گفته وی ، افرادی كه عفونت‌های شدید معده و روده و كمبود ید دارند بیش از سایر افراد باید از مكمل سلنیم استفاده كنند.
مشهد- خبرگزاری ایسکانیوز: استاد حوزه و دانشگاه بالابردن آگاهی در سطح جوامع انسانی را از مهمترین عوامل سلامت جامعه دانست .

به گزارش روز شنبه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی گفت : امروزه میزان توانایی و سلامت جوامع انسانی بستگی به میزان سطح آگاهی آنان دارد .
وی ادامه داد: در زندگی زناشویی ضروری ترین عامل، آگاهی طرفین از یکدیگر است، زیرا زن و مرد سالهای زیادی را با یکدیگر زندگی می کنند و بایدبه زوجین دانش زندگی کردن و مهارت را آموخت تا دانش را تبدیل به مهارت کنند تا زندگی خوبی را داشته باشند .
واعظ موسوی ریشه اصلی طلاق را عدم آگاهی از مهارت زندگی دانست و گفت: هرچه بیشتر در زمینه مهارت و آگاهی به زوجین آموزش داده شود، آمار پدیده طلاق کاهش می یابد و باید این آموزش ها همیشگی و مستمر شود .
وی اظهار داشت: آموزه های دینی به دلیل ارتباط با وحی، مطمئن ترین آموزها است که باید این آموزها، مهارت زندگی را با توجه به دین و دستورات آن به زوجین انتقال دهد .
وی در پایان گفت: مهارت کلامی، مهرورزی، ابراز عشق و احکام خانواده از مهمترین سرفصل های آموزشی است که باید به زوجین ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha