یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9167

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کودکانی که در مهد کودک‌ها از وسایل بازی و انواع مختلف استفاده می‌کنند، نسبت به سایرین فعال‌تر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «هالز» و همکارانش از دانشگاه کارولینای شمالی در تحقیقی بر ارزیابی نوع وسایل بازی و نیز فضا و محدوده بازی کودکان در20 مرکز مراقبت از کودک ( مهدکودک ) پرداختند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد؛ كودكانی که در مهدکودک‌هایی با امکانات تفریحی بیشتر و نیز تنوع زیادتری در وسایل بازی هستند، وقت کمتری را به انجام بازی‌های ساکن و نشستنی می‌پردازند.

همچنین در این مطالعه مشخص شد؛ در مکان‌هایی که از نظر امکانات مذکور ضعیف‌تر هستند، 15 درصد وقت بچه‌ها صرف بازی‌های متحرک و پرتحرک و بیشتر از 50 درصد از وقتشان را به انجام بازی‌های ساکن می پردازند. ولی در مراکزی که غنی از انواع وسایل بازی هستند، بچه‌ها 80 دقیقه بیشتر از سایرین به انجام بازی‌های پرتحرک و بیشتر از 140 دقیقه کمتر از سایرین به انجام بازی‌های ساکن و نشستنی می پردازند.

در ادامه این بررسی، به نظر می‌رسد، كودكان فعال‌ و پرجنب وجوش از نظر بهره هوشی و نیز سطح علمی بالاتر از دیگران بودند.

دکتر هانز افزود: ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش ممکن جهت افزایش تحرکات و فعال‌تر ساختن کودکان، فراهم کردن وسایل تفریحی زیادتر برای آنان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha