دانشگاه علوم پزشکی ایران با صدور اطلاعیه ای از شهروندان درخواست کرد تا جهت حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف پوستی، به هنگام خرید و مصرف اقلام آرایشی و بهداشتی دقت لازم را به عمل آورند.

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی ایران از کلیه شهروندان درخواست شده در مصرف اقلام آرایشی و بهداشتی موارد زیر را مورد توجه اکید قرار دهند.

- از خرید هر گونه اقلام آرایشی و بهداشتی بدون پروانه ساخت معتبر با مجوز ورود از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جدا خودداری کنند.

- بر اساس ماده 11 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مشخصات نام فرآورده، شماره پروانه ساخت و سری ساخت، حجم یا وزن خالص، تاریخ تولید و انقضاء، ترکیبات مواد تشکیل دهنده، نشانی کارخانه تولید کننده و شرایط نگهداری باید بر روی بسته بندی کلیه اقلام ساخت داخل به صورت فارسی، خوانا و مشخص نوشته شده باشد.

- بر روی تمام اقلام خارجی باید برچست فارسی نویس از جمله نام محصول، نام تجارتی، تاریخ تولید و انقضا، شماه مجوز ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نام شرکت وارد کننده درج شده باشد.

- کلیه اقلام خارجی بدون برچست فارسی نویس به دلیل احتمال تقلبی بودن حتی اگر دارای نام های معروف باشند غیر قابل مصرف می باشند.

- خرید و فروش تمامی اقلام دارویی به هر شکل خارجی از داروخانه اکیدا ممنوع می باشد.

- خرید و فورش انواع لنزهای رنگی و مایعات شستشوی لنز در فروشگاه های عرضه مواد آرایشی و بهداشتی ممنوع می باشد.

- در هنگام مصرف مواد آرایشی و بهداشتی حتما به راهنما، بروشور داخل بسته بندی آن دقت شود.

- مواردی همچون شماره ثبت، شماره بهره برداری، بارکد و ... به هیچ عنوان نشانه محور تولید بهداشتی نبوده و موارد آرایشی و بهداشتی حتما باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

- وضعیت ظاهری تمامی اجناس آرایشی و بهداشتی باید کاملا مناسب بوده و هر گونه تغییر رنگ، بو، حالت فیزیکی و ... نشانه عدم مطابقت با ویژگی های مربوطه آن جنس بوده و اینگونه مواد غیر قابل مصرف می باشند.

شایان ذکر است ، کلیه فروشندگان مواد آرایشی و بهداشتی باید اجناس خود را از مراکز معتبر و شناسنامه دار با فاکتور رسمی و معتبر و دارای نشانی فروشنده خریداری و عرضه نموده وهنگام بازدید بازرسان ارائه نمایند و از خرید اینگونه اقلام از دست فروشان، رهگذران مسافران و مراکز غیر مجاز جدا خودداری نمایند.

گفتنی است ،شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در داروخانه های مناطق 2-5-6-9-18-21-22 شهر تهران و شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ، شهریار، رباط کریم و نظرآباد با شماره تلفن گویای 88607927 و یا با شماره تلفن گویای 88607960 معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha