دانشمندان آمریكایی می‌گویند پروتئین كراتین كه در موی انسان وجود دارد می‌تواند تولید بافت عصبی را تسریع كند و عملكرد اعصاب را بهبود بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازیونایتدپرس، یافته‌های این تحقیق می‌تواند به ارائه درمان جدیدی برای اعصابی كه توسط ضربه، قطع شده و یا آسیب دیده‌اند، بیانجامد.

"مارك ون دایك" از دانشكده پزشكی دانشگاه ویك فورست گفت، ترمیم یك عصب با كراتین بسیار سریعتر و بدون اختلال صورت می‌گیرد و بهبود از لحاظ عملكرد نیز در آنها بیشتر است.

دانشمندان، پروتئین كراتین را كه حاوی مولكولهایی است كه رفتار سلولها را تنظیم می‌كند، در داخل یك مسیر هدایت‌گر عصب و در بین دو پایانه قطع شده قرار دادند. تارهای عصبی می‌توانند در طول این مسیر رشد كنند و به ماهیچه بازگردند.

اگرچه محققان از دیگر مواد طبیعی در این مسیرها استفاده كرده بودند اما گروه ون دایك نخستین بار است از كراتین استفاده می‌كند.

تحقیقات بر روی حیوانات تولید چشمگیر عصب‌ها را در ‪ ۱۰۰‬درصد موش‌های درمان شده با مسیر كراتینی پس از شش ماه نشان داد. این میزان در موش‌هایی كه مسیر خالی دریافت كرده بودند ‪ ۵۰‬درصد بود.

دانشمندان همچنین دریافتند سرعت تحریك عصب و میزان سیگنالی كه به عصب می‌رسد در گروهی كه كراتین را دریافت كرده بودند در بهترین وضعیت قرار داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha