دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9188

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت گفت: تنها حدود 20 درصد از جاده‌های كشور با استانداردهای جهانی مطابقت دارند.

دكتر علیرضا مغیثی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وجود 70 هزار كیلومتر جاده شهری در كشور، اظهار كرد: از این میزان تنها حدود 15 تا 20 هزار كیلومتر یعنی نزدیك به 20 درصد، مطابق با استانداردهای جهانی قرار دارند.

وی، ارتقای راه‌ها، استانداردسازی وسایط نقلیه و آموزش افراد جامعه را از جمله اركان اساسی در كاهش حوادث ترافیكی برشمرد و افزود: البته از زمان احداث جاده‌های كشور سالهای زیادی سپری شده است و در حال حاضر با تلاش مسئولان ذیربط به ویژه در وزارت راه به نظر می‌رسد استانداردسازی جاده‌ها با روند مطلوبی انجام می‌گیرد.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت، اطلاع رسانی مستمر از طریق آموزش گروه‌های خاص، پخش تیزرهای تبلیغاتی، به كارگیری همیاران پلیس، انجام مانورهای فصلی، افزایش پایگاه‌های اورژانس، ‌تعداد آمبولانس‌ها و توانایی شاغلان در مراكز امداد رسانی را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور كاهش حوادث ترافیكی برشمرد و اظهار نظر در مورد میزان كاهش تلفات در حوادث ترافیكی را به آینده موكول كرد.

مغیثی گفت: به طور كلی در هر حادثه رانندگی احتمال مرگ شخص در صحنه حادثه، هنگام انتقال به بیمارستان و در بیمارستان را به ترتیب 50، 25 و 25 درصد عنوان كرد.

وی از سوی دیگر به برنامه‌های وزارت بهداشت در مورد ایمن سازی شهرهای كشور اشاره و خاطرنشان كرد: سال گذشته شهر كاشمر واقع در استان خراسان به عنوان شهر ایمن از نظر حوادث به ویژه سوانح ترافیكی در جوامع بین المللی پذیرفته شد.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت اضافه كرد: بر این اساس در نظر داریم تا تهران را نیز تا 3 سال آینده به «شهر ایمن» تبدیل كنیم.

مغیثی در این زمینه به ایسنا گفت: در حال حاضر ایمن سازی شهر تهران از منطقه 22 و با همكاری دانشگاه علوم پزشكی ایران و سازمان‌های مربوط آغاز شده است و به این ترتیب تا سه سال آینده تمام مناطق تهران از نظر جنبه‌های ذهنی و عینی ایمن می‌شوند تا به این ترتیب تهران نخستین كلان شهر ایمن جهان شناخته شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر كاشمر به عنوان صد و پانزدهمین از میان 127 شهر ایمن جهان به حساب می‌آید.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت، مهم‌ترین شاخصه شهر ایمن را وجود كمیته‌ای با حضور مسئولان و مردم دانست كه از طریق آن از انواع حوادث در جامعه جلوگیری شود.

مغیثی خاطرنشان كرد: این كمیته در حال حاضر در منطقه 22 تشكیل شده است.

وی همچنین با اعلام كاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در 2 سال اخیر به وقوع 7/38 مورد مرگ و میر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در سال 83 اشاره وتاكید كرد: این رقم باید تا پایان برنامه توسعه چهارم به 35 درصد هزار نفر جمعیت كاهش یابد.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت با بیان اینكه مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سالهای اخیر كاهش یافته است، اظهار امیدواری كرد تا پایان سال87، این نوع مرگ و میر حتی بیش از میزان مورد نظر كاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha