دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9189

دانشمندان آمریکایی موفق شدند اولین قلب بیو مصنوعی را از اجزای اندام قلب یک موش صحرایی و خوک مرده در لابراتوار ایجاد و با کمک سلولهای بنیادی آن را بازسازی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دانشگاه مینه سوتا برای اولین بار در دنیا توانستند یک قلب بیو مصنوعی را با استفاده از سلولهای قلب موش و خوک مرده آزمایشگاهی ایجاد کنند.

این نوآوری می تواند در آینده تحولی در دنیای پیوندها و در شرایطی که بیمار با کمبود اهداک ننده مواجه است به وجود آورد.

در این خصوص "هرالد اوت" سرپرست این تیم تحقیقاتی که نتایج این تحقیقات را در مجله " Nature Medicine" منتشر کرده است و در حال حاضر در بیمارستان دولتی ماساچوست مشغول کار است، اظهار داشت: "وقتی برای اولین بار تپش این قلب را دیدیم واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم."

این دانشمندان تنها از پروتئین اسکلتی قلب این حیوانات استفاده کردند. این پروتئین شکل قلب را می سازد. سپس موفق شدند این اسکلت سلولی را با سلولهای چندعملکردی بنیادی که از اندام حیوانات تازه متولد شده به دست آمده بود، بازسازی کرده و یک قلب جدید ایجاد کنند. پس از ایجاد این اندام بیو مصنوعی دانشمندان به کمک باتری تپش را در این قلب برقرار کردند.

این تکنیک که هنوز در مرحله اولیه آزمایش قرار دارد روی خوکها و موشهای صحرایی انجام شده و بنابراین تا رسیدن به زمان آزمایش روی انسان هنوز فاصله طولانی باقی مانده است.

این محققان امیدوارند در آینده با تولید این قلبهای بیو مصنوعی خطر رد پیوند را در بیماران پیوندگیرنده کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha