معاون وزیر بهداشت تغییر ساختاری ستاد فناوریهای نوین این وزارتخانه را تشریح کرد و تاکید کرد: این ستاد تعطیل نشده است.

دکتر رسول دیناروند در گفتگو با مهر در خصوص تغییرات ستاد فناوریهای نوین در وزارت بهداشت گفت: این ستاد تعطیل نشده است بلکه کمیته بیوتکنولوژی و نانوفناوری پس از این برنامه های خود را به صورت مستقل پیگیری می کنند. ایجاد کمیته های نانو و بیو سرعت بیشتری به کارها می دهد اما در برنامه ها تغییری ایجاد نشده است.

وی در مورد ساختار ارزیابی فناوری نوین در سلامت نیز گفت: این ساختار باید به شکل یک ساختار قوی در وزارت بهداشت شکل بگیرد و هم اکنون نیز به دلیل اعتقادی که به آن وجود دارد در ساختار جدید وزارت بهداشت دیده شده است.

دیناروند اضافه کرد: ایجاد این ساختار دارای اثرات کشوری خواهد بود و می تواند در کنار شورای عالی سلامت در تصمیمات کشوری موثر واقع شود.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون هیچ ساختار مدونی به عنوان ارزیابی فناوری در سلامت در کشور وجود ندارد، گفت: توجه به تکنولوژی های جدید در عرصه سلامت در سال های اخیر افزایش یافته است و برای کاربرد درست آنها ناچار از بکارگیری نظام ارزیابی هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سطح کشوری و دانشگاهی ساختاری وجود ندارد باید اعتراف کنیم که تاکنون کار ویژه ای در این خصوص انجام نداده ایم و همین مسئله موجب شده که در بحث استفاده از فناوری های نوین در سلامت از مسیر اصلی دور شده ایم و هدر دادن نیروی انسانی، پول مردم و اقتصاد ناسالم را تقویت کرده ایم.

دیناروند با اشاره به وجود شورای بررسی و تدوین داروهای ایران در وزارت بهداشت، این شورا را تنها مکانی در وزارت بهداشت عنوان کرد که به گونه ای با ارزیابی فناوری دارویی مرتبط است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha