گروهی از دانشمندان آمریکایی در موشهای آزمایشگاهی، سلولهای مغز قرمز استخوان را شناسایی کرده اند که در فرایند انتقال هجوم ساکت سرطان کلیه شرکت دارند و می توانند به عنوان یک هدف درمانی جدید در مبارزه با تومورها شناخته شوند.

به گزارش سلامت نیوزو به نقل ازمهر، محققان لابراتوار " Cold Spring Harbor" در نیویورک که نتایج تحقیقات خود را در مجله ساینس منتشر کرده اند، نوعی سلولهای مغز قرمز استخوان را در موشهای آزمایشگاهی کشف کردند که در فرایند انتقال هجوم ساکت در کلیه ها فعال هستند.

شناخت این سلولها که "جابجایی آنژیوژنیک" یا شکل گیری رگهای خونی جدید را انجام می دهند و سلولهای سرطانزا را تغذیه می کنند، می توانند در آینده درمانهای جدیدی را توسعه دهند که منجر به کمتر شدن هجوم تومورها می شود.

این تیم تحقیقاتی با بررسی موشها نشان دادند که با بیان فاکتور رونوشت Id1 در سلولهای پیشروی غشای داخلی (EPC) که در مغز قرمز استخوان ساخته می شوند، تعداد سلولهای توموری کاهش می یابند.

همچنین این دانشمندان با دستکاری ژنتیکی در موشها که موجب توقف بیان Id1 در موشهای مبتلا به سرطان کلیه و در نتیجه توقف حرکت EPC شد مشاهده کردند که با مسدود شدن فرایند رشد رگهای خونی که تومورها را تغذیه می کنند، توسعه هجوم و گسترش بیماری به تاخیر می افتد و بنابراین طول عمر این حیوانات افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha