سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9206

مطالعات نشان می دهد کودکانی که به مهد کودک می روند به دلیل تعدد بازیها و همبازیهای بیشتر نسبت به سایر کودکان فعال تر و پر تحرک ترند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سی.بی.اس ، محققان با بررسی بیش از 20 مهد کودک دریافتند که کودکان در مهد کمتر به بازیهای نشسته می پردازند و تحرک بیشتری دارند.

بنابر همین گزارش، با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد کودکان در خانواده ها کاهش یافته کودکانی که به مهد نمی روند به دلیل نداشتن همبازی بیشتر به تماشای تلویزیون و بازیهای نشسته می پردازند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد در مکان‌هایی که امکان بازیهای مختلف و تعداد بیشتر بچه ها نمی باشد  15 درصد وقت بچه‌ها صرف بازی‌های پرتحرک و بیشتر از 50 درصد از وقتشان به انجام بازی‌های نشسته می گذرد.

ولی در مراکزی که پر از انواع وسایل بازی است، بچه‌ها 80 دقیقه بیشتر از سایرین به انجام بازی‌های پرتحرک و بیشتر از 140 دقیقه کمتر از سایرین به انجام بازی‌های نشسته می پردازند.

لازم به ذکر است، مهد کودک به ارتقاء مهارتهای اجتماعی و تقویت هوش کودکان نیز کمک می کند.

متخصصان توصیه می کنند بهتر است برای کودکانی که به مهد کودک نمی روند نیز انواع اسباب بازیهای ساده و ارزان اما مفید تهیه شود و والدین به منظور رسیدگی به کارهای خود آنها را ترغیب به تماشای تلویزیون نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha