مسعود امینی اظهار كرد: هنوز در مجلس بر روی این روش جدید بودجه‌نویسی تفاهم قطعی وجود ندارد كه آیا همین روش، مقبول است و مجلس همراهی می‌كند یا خیر؟

یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از بودجه‌ی بخش بهداشت و درمان سال 87، گفت: متاسفانه چشم‌انداز خوب و روشنی را در افق سلامت كشور برای سال آینده نمی‌بینم.

این نماینده‌ی مجلس، گفت: میانگین بودجه‌های كل بخش سلامت بسیار كمتر از تورم رشد داشته و در برخی فصول متاسفانه كاهش چشم‌گیری داشته كه این مساله هم دغدغه‌ای برای كشور است.

نماینده‌ی مردم استهبان و نی‌ریز در خانه‌ی ملت، تصریح كرد: به ویژه این‌كه در بیمه‌ی خدمات درمانی با حدود یك درصد كاهش - با وجود گران شدن داروها و هزینه‌های درمان و وجود تورم - مواجه شده‌ایم.

وی بر این اعتقاد است كه متاسفانه با این وجود بیمه‌ها از سطح خدماتی كه ارایه می‌دادند، باید كم كنند و این به معنی اضافه شدن هزینه‌های آن چیزی است كه مردم باید از جیب خود بپردازند.

امینی تاكید كرد: عددی به بودجه بخش سلامت به شكل خالص اضافه شده است، ولی متاسفانه قسمت عمده این افزایش به درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها تحمیل شده است كه این بدان معناست كه اگر بخواهیم هزینه‌های بهداشت و درمان را از درآمد اختصاصی بپردازیم، باید این مقدار را از مردم بگیریم و از مردم گرفتن یعنی افزایش سهم جیب مردم در سلامت.

وی با بیان این كه در حال حاضر از چشم‌انداز بیست ساله و اهداف برنامه بسیار دور هستیم، گفت: این مساله ما را از این دو مساله مهم دورتر خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha