چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9239

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، نسبت به روند خروج متخصصین داخلی از جرگه پزشکی به دلیل تعیین تعرفه های غیر واقعی، اظهار تاسف کرد.

دکتر ایرج خسرونیا، در گفتگو با مهر اظهار داشت: در حال حاضر حدود 2800 نفر پزشک متخصص داخلی در کشور داریم که فعلا پاسخگوی نیاز جامعه است.

وی درعین حال از کمبود پزشک متخصص داخلی در استانهای دوردست کشور خبر داد و افزود: به رغم اینکه هر سال در حدود 60 نفر به جامعه پزشکان متخصص داخلی افزوده می شود اما باید بتوانیم از خروج این افراد از جرگه پزشکی جلوگیری کنیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، از پایین بودن تعرفه های پزشکی در این بخش به عنوان یکی از دلایل روی آوردن پزشکان به مشاغل کاذب و غیر تخصصی یاد کرد و گفت: آنچه برای افزایش تعرفه پزشکان متخصص داخلی در سال آینده پیش بینی شده ، 10 درصد است. در حالی که این مقدار افزایش با نرخ تورم در کشور هیچ تناسبی ندارد.

خسرونیا،عدد حداقل 10 هزار تومان را برای تعرفه متخصصین داخلی در سال آینده قابل قبول دانست و افزود: قطعا حداکثرعددی که سازمان نظام پزشکی در نظر خواهد گرفت، 7 هزار تومان خواهد بود.

وی از تعیین تعرفه متخصصین داخلی همطراز با جراحان، متخصصین کودکان و روانپزشکان، انتقاد کرد و گفت: متخصص داخلی برای تشخیص بیماری مجبور است همه اعضای بدن بیمار را معاینه کند و حداقل 20 دقیقه وقت صرف خواهد شد اما تعرفه های فعلی، پزشکان را از دقت لازم در معاینه بیمار بر حذر ساخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha