چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9240

تحقیقات نشان داده معلمان مقطع دبستان و پیش دبستانی تحت تاثیر سن و سال کودکان و ساعات طولانی کار ، تحت استرس بیشتری قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز محققان دانشگاه ییل اعلام کرده اند که شرایط خاص کلاس در مقاطع دبستان و پیش دبستانی و نیاز به توجهات همه جانبه معلم اعم از علمی و مهارتی و محبتی فشار روحی بیشتری بر معلمان وارد می کند.

بنابر همین گزارش ، معلمانی که در مقاطع دبستان و پیش دبستانی مشغول کار هستند در حدود 14 درصد استرس دارند در صورتی که معلمان در مقطع دبیرستان در حدود 9 درصد استرس دارند.

البته بخشی از این استرس نیز می تواند مربوط به ساعات کار و روزهای کاری معلمان باشد زیرا در دبیرستان معلمان هر روز و تمام ساعات نباید سر کار باشند و همین امر زمینه ساز آرامش و استراحت بیشتر برای آنها می باشد.

در ضمن بررسی ها نشان داده تعداد دانش آموزان نیز در استرس معلمان تاثیر دارد. به عبارت دیگر عموما در مقطع ابتدایی تعداد دانش آموزان در هر کلاس به مراتب بیشتر از مقاطع دیگر است و همین تعداد زیاد دانش آموزان مشکلاتی را در برقراری نظم و آموزش متمرکز معلمان ایجاد می کند.

بررسی ها نشان داده معلمانی که در حدود 12 تا 15 نفر دانش آموز در هر کلاس دارند نسبت به گروهی که بالای 18 تا 20 نفر دانش آموز دارند تحت استرس بیشتری هستند.

هم چنین چنانچه معلمان در سطوح بالاتر از دبستان کار کنند اما تعداد کلاسهایی که باید در هر روز داشته باشند زیاد و پشت سر هم باشد نیز میزان قابل توجهی بر استرس آنها می افزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha