عضو کمیته کشوری دیابت ثابت ماندن سرانه درمان را منجر به افزایش میزان پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم دانست.

دکتر علیرضا استقامتی، در گفتگو با مهر افزود: افزایش هزینه ها چیزی نیست که قابل کتمان باشد و این مسئله در بخش درمان نیز صدق می کند.

وی با اشاره به تبعیت افزایش هزینه ها در بخش درمان از قیمت های جهانی، گفت: وقتی سطح سرانه را ثابت نگه می داریم، در واقع میزان پرداختی از جیب مردم را بالا می بریم.

استقامتی با تاکید بر اینکه دولت باید واقعیت های موجود در بخش درمان را ببیند، تصریح کرد: وقتی معاون سلامت وزارت بهداشت سرانه درمان مورد نیاز در بخش دولتی را 8500 تومان اعلام می کند، چگونه است که دولت هیچ توجهی به نظر متولی امر سلامت ندارد و سرانه را ثابت نگه می دارد.

وی افزود: قطعا این سرانه در بخش خصوصی بیش از این رقم خواهد بود و دولت نمی تواند واقعیت ها را کتمان کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به حلقه مفقوده در این ارتباط اشاره کرد و افزود: باید ببنیم این حلقه کجاست و چرا نسبت به دیدن واقعیت ها چشم پوشی می شود.

وی تاکید کرد: ثابت نگه داشتن سرانه درمان باعث می شود که هر سال دچار انباشت عقب ماندگی در این بخش شویم، به طوری که امکان جبران مشکلات غیر ممکن خواهد بود.

استقامتی، معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری که جایگزین سازمان مدیریت و برنامه ریزی شده را، پاسخگوی اصلی دانست و افزود: این اقدام دولت باعث می شود که مردم در مقابل جامعه پزشکی قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha