محققان علوم پزشكی موفق شدند سلول های بنیادی را بدون آسیب رساندن به جنین از آن جدا كنند.

به گزارش سلامت نیوز، محققان موفق شدند بن یاخته های سلولهای بنیادی را طوری از جنین جدا كنند كه ضمن صدمه ندیدن جنین در محیط آزمایشگاه، مولكولی به نام لامینین را برای نگهداری از این سلول ها معرفی كنند.

بر اساس مقاله محققان كه در شماره اخیر نشریه سلولهای بنیادی منتشر شد تكنیك جدید این نوید را می دهدكه با رعایت اصول اخلاق پزشكی بدون آسیب دیدن جنین بتوان سلول های بنیادی را از آن جداكرد.

درمان به وسیله بن یاخته ها امیدهای تازه ای برای درمان بسیاری از بیماری ها ایجاد كرده است و در صورت جدی شدن این روش در سراسر دنیا می توان به جایگزینی آن به جای روش پیوند اعضا امیدوار بود.

درمان بیماری هایی همچون سرطان های مختلف آلزایمر و پاركینسون از جمله مواردی است كه می توان با این روش به راحتی به آن دست یافت.

دكتر سیل لین از گروه محققان كالج سلطنتی لندن گفت: ریه هدف بسیار مشكلی برای محققان مهندسی ژنتیك است و به خصوص حاوی سلول های مختلف و متعددی است كه برخی از آنها به كندی بازسازی می شوند.

بیماریهای تنفسی عامل اصلی مرگ در سراسر جهان محسوب می شود و در اروپا این بیماری ها سالانه بیش از یكصد میلیارد یوروو معادل یكصد و40 میلیارد دلار هزینه دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha