پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9261

دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود با افزایش 10 برابری عمر نوعی مخمر کشف کردند که تغییرات کوچک ژنتیکی و یک رژیم غذایی مناسب می تواند راز عمر طولانی سلولها باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که نتایج تحقیقات خود را در شماره 25 ژانویه مجله علمی " PLOS Genetics" منتشر خواهند کرد، موفق شدند بدون عوارض جانبی عمر سلولهای یک نوع مخمر را با عنوان Saccharomyces cerevisiae که به طور طبیعی یک هفته زندگی می کنند به 10 برابر عمر طبیعی آن افزایش دهند.

در این خصوص "والتر لانگو" سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت : "ما موفق شدیم عمر این مخمر را به 10 برابر میزان طبیعی آن افزایش دهیم. معتقدم که این ارگانیسم هرگز تنوانسته است عمری به این طولانی داشته باشد."

در سال 2005 این تیم تحقیقاتی موفق شده بودند عمر این مخمر را به پنج برابر عمر طبیعی آن افزایش دهند.

براساس گزارش نیوز مدیکال تودی، سلولهای مخمر در سطح تحقیقات ژنتیکی و مولکولی، سلولهای شناخته شده ای به شمار می روند.

در این تحقیق دانشمندان یک موقعیت مهم را بین ژنهای مرتبط با تنظیم طول زندگی در مخمرها و پستانداران شناسایی کردند و نشان دادند که سه فاکتور مهم در افزایش عمر این ارگانیسمها وجود دارد. تاکنون تصور بر این بود که رژیم غذایی بر پایه کالری کم می تواند منجر به افزایش طول عمر شود. این در حالی است که عوامل ژنتیکی نیز در این فرایند نقش موثری دارد.

در حقیقت این دانشمندان موفق شدند با ساکت کردن دو ژن به نامهای RAS2 و SCH9 و رژیم غذایی مناسب عمر این مخمرها را افزایش دهند.

این دو ژن در فرایند پیری مخمرها و پیدایش تومورها در انسان شرکت دارند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha