نقش خانواده‌ها در کمک رسانی هنگام بحران و ساعت اولیه حادثه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین مدیریت و کمک رسانی در هنگام بحران باید به سمت خانواده‌ها سوق داده شود.

« امیر سالاری » کارشناس ارشد پرستاری و دبیر علمی سومین همایش پرستاری و بحران در گفت وگو باایسنا با تاکید بر این که خانواده باید در ساعات اولیه وقوع حادثه‌هایی مثل زلزله، سیل و برف‌های سنگین قبل از رسیدن نیروهای امدادی خودشان به آسیب دیدگان کمک کنند، افزود: همچنین باید به خانواده آموزش داده شود تا از کارهای غیراصولی مثل حرکت دادن افرادی که ستون فقراتشان دچار آسیب دیدگی شده جلوگیری كنند.

سالاری در ادامه در اختیار داشتن جعبه بحران را برای تمام خانواده‌ها ضروری دانست و افزود: در این جعبه وسایل کمک‌های اولیه مانند باند، گاز، چسب و قرص‌های اضافه برای بیماران قلبی و تشنجی و وسایل بهداشتی کودکان وجود دارد. همچنین در اختیار داشتن کنسروهای غذای فاسد نشدنی، آب معدنی و بیسکویت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خانواده‌ها باید استفاده از جعبه کمک‌های اولیه را هم به کودکان آموزش دهند.

دبیرعلمی سومین همایش پرستاری و بحران تاکید کرد: جعبه‌های بحران باید از سوی اورژانس‌ها طراحی شده و از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود تا مدیریت بحران در ساعات اولیه به سمت خانواده‌ها سوق داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha