یك متخصص طب فیزیكی و توانبخشی، عنوان كرد: 55 تا 70 درصد زنان باردار به كمر دردهای دوران بارداری مبتلا می‌شوند.

دكتر فتانه اكبری متخصص طب فیزیكی و توانبخشی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ زمان بروز كمردردهای دوران بارداری گفت: این كمردردها بیشتر در سه ماهه دوم بارداری شایع است؛ اما در مواردی ممكن است از همان سه ماهه‌ اول، كمردردهای بارداری ایجاد شود.

وی در مورد شانس ابتلا به كمردردهای دوران بارداری در افراد مختلف گفت: در افراد دارای سابقه قبلی كمردرد، شانس ابتلا به كمردردهای دوران بارداری بیشتر می‌شود. بالا بودن سن فرد در زمان بارداری و همچنین تعداد دفعات بارداری‌ نیز در بروز كمردرد نقش موثری دارند.

این متخصص طب فیزیكی و توانبخشی با بیان این كه این كمردردها هیچ عوارضی برای جنین ندارند، گفت: ضعیف بودن عضلات و كم و زیاد بودن انحنای ستون فقرات در بروز كمردردهای دوران بارداری موثر است. همچنین با عملكرد صحیح در فعالیت‌های روزانه به طوری كه فشار كمتری به كمر وارد شود و تقویت عضلات، می‌توان تا حدی از بروز این نوع كمردردها پیشگیری كرد.

وی گفت: كمردردهای مربوط به دوران بارداری ممكن است دو تا سه ماه بعد از بارداری ادامه داشته باشد.

دكتر اكبری در مورد درمان این نوع كمردردها در حین بارداری گفت: انجام ورزش‌های خاص و تغییر فعالیت روزانه و نیز گاها استفاده از شكم‌بندهای دوران بارداری و در موارد بسیار شدید در سه ماهه دوم بارداری نیز فیزیوتراپی ملایم می‌تواند در درمان موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha