یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی اعلام کرده است که یک کیت آزمایش ژنتیکی ایجاد کرده‌است که احتمال طاسی در مردان را معین می‌کند و می‌‌‌توان آن را به صورت اینترنتی سفارش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت HairDX اعلام کرده است مردانی که علاقمند باشند دریابند که آیا از لحاظ ژنتیکی قبل از 40 سالگی در معرض از دست دادن موهای‌شان هستند، می‌توانند این کیت را به صورت آنلاین به قیمت 149 دلار سفارش دهند. با یک سوآب پنبه‌ای یک نمونه از داخل دهان خود بردارند و به آزمایشگاه بفرستند.

آزمایشگاه سپس این نمونه DNA را از لحاظ  تنوع‌ها در کروموزوم X بررسی می‌کند که با دقت 95.1 تا 98.1 درصد می‌تواند بروز طاسی مردانه یا طاسی آندروژنی را پیش‌بینی کند.

هنگامی که این آزمایش کامل شد؛ مشتریان می‌توانند از طریق یک ارتباط ایمن به وب‌سایت شرکت نتیجه را دریافت کنند.

پیتر نواک، پژوهشگری از مرکز پزشکی دانشگاه ماساچوست می‌گوید: "اینکه  وضع موهای سر پدر یا پدربزرگ شما چگونه است، معیار زیستی دقیقی در مورد وضع آینده موهای شما به دست نمی‌دهد."

به گفته اندی گورن  مدیر این شرکت بیوتکنولوژی هدف از ارائه این آزمایش جدید این است که پول مشتریان بیهوده خرج داروهای ضدریزش مو نشود.

او می‌گوید: "هر سال مردان در دهه 20 و 30 زندگی میلیون‌ها دلار را صرف داروها، فراورده‌های موضعی و سایر درمان‌های گران‌قیمت می‌کنند تا از طاسی خود جلوگیری کنند."

"با مشخص شدن این موضوع برای برخی مردان که اصولا در آینده طاس نخواهند شد، می‌توان جلوی خرج بخشی از این پول را گرفت."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha