با توجه به اینکه حالات روحی مادر تاثیرات بسیاری بر جسم و روان کودکان دارد بررسی ها نشان داده کودکانی که مادران عصبی دارند نسبت به هم سن و سالان خود بیشتر دچار بیماری آسم می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلت دی نیوز ، محققان کانادایی اعلام کرده اند که صرفا عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، وجود گرده گیاهان و... موجب بروز آسم نمی شود بلکه حالات روحی مادران نیز تاثیر بسزایی بر بروز آسم در کودکان و یا تشدید این بیماری در مبتلایان می گذارد.

بنابر همین گزارش، سالهای ابتدایی زندگی کودکان به شدت تحت تاثیر وضعیت روحی مادران است و مادران عصبی تاثیرات مخربی بر جسم و روان کودکان خود دارند اما چنانچه مادر در سالهای اولیه زندگی فرزندان خود آرام بوده و در سالهای بعدی دچار مشکلات و استرس  شده باشد تاثیر چندانی بر وضعیت آسم در فرزندان نخواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که این استرسها می تواند به شکل نگرانی ، اضطراب و وسواس خود را نشان دهد.

محققان اعلام کرده اند، استرس مادران در سنین دبستان تاثیرات خود را به خوبی نشان می دهد و این گونه فرزندان از آنجایی که توجه و محبت کافی را دریافت نمی کنند در سنین دبستان و در ارتباطات اجتماعی کمبودهای خود را به شکل بیماریهای جسمی و روحی از جمله آسم نشان می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha