دبیرکل خانه پرستار با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در بیمارستانهای دولتی، اظهار داشت: این وضعیت باعث شده در خوشبینانه ترین حالت تنها 50 درصد خدمات واقعی به مردم ارائه شود.

محمد شریفی مقدم، با تاکید بر اینکه دریافت خدمات مطلوب حق مردم است، به خبرنگار مهر گفت: در بحث سلامت تنها نمی بایست به موضوع بیماری توجه کرد ، چون رفاه نیز در حیطه سلامت می گنجد.

وی تصریح کرد: برخی از مردم به علت نداشتن هزینه های درمان بیماریها دچار مشکل هستند و همین مسئله باعث می شود که نتوانند هزینه های تحمیلی را از جیب بپردازند.

دبیرکل خانه پرستار، پایین بودن سطح کمی خدمات در بخش پرستاری را ناشی از کمبود نیروی انسانی دانست و افزود: این کمبود باعث شده که تنها 30 درصد استانداردهای جهانی در این بخش رعایت شود.

شریفی مقدم، با عنوان این مطلب که به ازای هر هزار نفر جمعیت باید حداقل 3 نفر کادر پرستاری وجود داشته باشد، گفت: این وضعیت در امریکا 9 نفر و در اروپا بین 7 تا 8 نفر نیروی پرستاری است. در حالی که در ایران این عدد 1/1 نیروی پرستاری به ازای هر هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: نتیجه کمبود نیروی انسانی که مهم ترین عامل در بخش خدمات پرستاری محسوب می شود، عدم ارائه خدمات مطلوب به بیماران را در پی دارد.

دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به وجود بیماریهای نو پدید و درمانهای جدید که نیازمند نیروی انسانی در بخش پرستاری است، گفت: اگر خدمات پرستاری مطلوب ارائه نمی شود، سیستم مدیریتی و حاکمیتی مقصر است که فضا را برای این بخش مهیا نکرده است.

شریفی مقدم، همچنین از تبعیض در بین کادر درمانی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه وقتی گروهی کار می کنند و دیگران منافع آن را می برند، دیگر انگیزه ای برای کار بیشتر نمی ماند.

وی اظهار داشت: همه این عوامل دست به دست هم داده تا شاهد نقصان در ارائه خدمات پرستاری باشیم، بدون اینکه پرستاران در این بین قصوری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha