یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9295

مدیر کل بودجه و منابع وزارت بهداشت از پیش بینی پژوهشگاه تحقیقاتی در 8 دانشگاه علوم پزشکی به منظور کاهش هزینه ها و تمرکز تجهیزات تحقیقاتی در این دانشگاهها خبر داد.

مسعود ابوالحلاج با اشاره به تغییر مدل بودجه اختصاصی به مراکز تحقیقاتی در گفتگو با مهر افزود: در لایحه بودجه 87 در 8 دانشگاه علوم پزشکی پژوهشگاه تحقیقاتی پیش بینی شده است و از این پس کلیه مجموعه تحقیقاتی آن دانشگاهها در پژوهشگاه اعتبارات خود را دریافت می کنند.

وی تأکید کرد: اعتبارات این مراکز نباید در جای دیگری صرف شود و وزارت بهداشت از آنها عملکرد اعتباری خواهد خواست که پولی که می گیرند در کجا صرف می کنند. در واقع ردیف پولی مراکز تحقیقاتی این دانشگاهها در قالب پژوهشگاه گنجانده شده تا هزینه های پرسنلی کاهش یابد.

مدیر کل بودجه و منابع وزارت بهداشت با اشاره به افزایش اعتبارات بخش پژوهش خاطرنشان کرد: در بخش تحقیقات وزارت بهداشت با 13 درصد رشد مواجه شده است و اعتبار آن از میزان 70 میلیارد تومان سال 86 به 79 میلیارد تومان سال 87 رسیده است.

ابوالحلاج گفت: این موضوع که دانشگاهها اعلام می کنند اعتبار آموزش و تحقیقات را در بخش حقوق صرف می کنیم درست نیست زیرا وزارت بهداشت حد جابجایی اعتبار را معین کرده است این حجم تنها 5 تا 10 درصد امکان پذیر است و نمی توان کل اعتبار تحقیقات را صرف بودجه کارگران کرد.

وی یاد آور شد: اما زمانی است که از سوی یک مرکز، اعتبار تحقیقاتی صرف خرید میز و صندلی می شود که در این زمینه حتی شخص وزیر بهداشت نیز به شدت با این مسئله مخالف است زیرا وزارت بهداشت با هر گونه گسترش تشکیلاتی در این زمینه ها مخالف است.

مدیر کل بودجه و منابع وزارت بهداشت تأکید کرد: در بخش تحقیقات نیز باید بازده این اعتبار مشخص شود. دانشگاه اعلام کند برای کدام پروژه تحقیقاتی با کمبود اعتبار مواجه است وزیر بهداشت آن را تأمین می کند. در حال حاضر پروژه تحقیقاتی در گروه پزشکی که معاونت تحقیقات و فناوری وزارتخانه ضرورت آن را تأیید کند به طور کامل تأمین اعتبار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha