آلودگی هوا سبب می‌شود، علائم سرماخوردگی شدیدتر شده و واكنش بدن نسبت به درمان مشكل‌تر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سرماخوردگی جزو بیماری‌های ویروسی عفونی است كه در محیط‌های جمعی سریعا سرایت می‌كند و حتی ممكن است از یك كشور به كشور دیگر منتقل شود.

امروزه ما با دنیایی از ویروس‌ها مواجه هستیم كه هر كدام از آنها نوعی از سرماخوردگی را سبب می‌شوند، اما در انواع سرماخوردگی‌ها علائمی شبیه یكدیگر ظاهر می‌شوند.

سرماخوردگی ابتدا دارای یك دوره نهفته است و سپس علائمی مانند عطسه، آبریزش بینی و كوفتگی در بدن ظاهر می‌شود. این بیماری چشم‌، گوش‌، بینی و ریه‌ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین در افرادی كه زمینه سینوزیت دارند، سینوس‌ها ملتهب و عفونی می‌شوند.

سرماخوردگی، آلرژی فصلی و یا آسم سه مقوله جدا از هم هستند و نباید با یكدیگر اشتباه گرفته شوند. در این موارد تنها سابقه فرد در داشتن آلرژی و آسم است كه می‌تواند به تشخیص این بیماری كمك كند. آنفلوآنزا انواع مختلفی داشته و خطرناك‌تر از سرماخوردگی معمولی است.

با وجود استفاده از واكسن سرماخوردگی، باز مشاهده می‌كنیم كه فرد به این بیماری مبتلا شده است. علت این امر آن است كه بیش از هزار نوع ویروس می‌توانند عامل سرماخوردگی باشند و با توجه به این كه واكنش‌های سرماخوردگی یك نوع ویروس ضعیف شده هستند، ممكن است فرد از انواع مختلف همان ویروس به عنوان واكسن استفاده كرده باشد. در مجموع واكسن‌ سرماخوردگی بسیار كمتر می‌تواند فرد را از خطر ابتلا به این بیماری مصون نگه دارند.

واكسن‌های سرماخوردگی درجات مختلفی دارند كه برای كودكان از ویروس‌های ضعیف و خیلی ضعیف شده استفاده می‌كنند.

شایان ذکر است، استراحت، استفاده از مایعات گرم و میوه‌هایی مانند لیموشیرین و سیب و در صورتی كه بیمار به گلو درد مبتلاست، استفاده از كمپوت می‌تواند در بهبود فرد موثر باشد. اما بهتر است در اولین فرصت فرد به پزشك متخصص مراجعه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha