عضو شورای عالی داروخانه های ایران از تعطیلی بیش از 50 داروخانه که به علت عرضه داروی قاچاق و خارج از شبکه دارویی کشور و همچنین اجاره های غیر قانونی شناسایی شده بودند طی روزهای آینده خبر داد.

دکتر رهبر مژدهی آذر روز یکشنبه در گفت و گو با "ایسکانیوز"، افزود: طی بازرسی های انجام گرفته از سوی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان که از چند ماه پیش آغاز شده بیش از 100 داروخانه عرضه کننده داروی قاچاق و همچنین داروخانه هایی که فاقد صلاحیت دارویی و غیر رسمی اجاره داده شده شناسایی شده است.
وی ادامه داد: جریمه داروخانه های متخلف به میزان داروی کشف شده و همچنین نوع داروی آن که ممکن است از نوع داروهای سقط جنین و یا ترک اعتیاد که غیر قانونی است بوده، از یک هفته تا شش ماه تعیین می شود.
مژدهی آذر ابراز داشت: البته پیشنهاد شورای عالی داروخانه ها، بررسی مجدد پرونده این داروخانه ها است چرا که تعدادی از آنها مجوز داروی قاچاق خود را کسب کرده اند.
وی عدم توجه به وضع اقتصادی داروخانه ها را که به سمت ورشکستگی پیش می رود و ضعف آیین نامه و مصوبات دارویی را از علل وجود چنین تخلفاتی عنوان کرد و گفت: سود نازل دارو در کشور کفاف زندگی داروسازان را نمی دهد و موجب می شد تا محل کسب خود را به طور غیر رسمی و پنهانی به افرادی که حتی داروساز نیستند اجاره دهند.
دبیر شورای عالی داروخانه های کشور با اشاره به انتقاد از اعطای مجوز داروخانه به افرادی که دو شغله هستند ، افزود: در جریان کمبود داروهایی در سطح کشور مانند انسولین، دو داروخانه که انسولین را قاچاق کرده اند شناسایی شده و جریمه سنگینی برای آنان وضع شده است.
مژدهی آذر گفت: هیچگونه عوارض و شکایتی از توزیع دارو در سطح داروخانه های اجاره ای وجود نداشته و پروانه کسب داروخانه هایی که مجوز خود را به دیگران داده اند لغو خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha