دبیر کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به نبود نگاهی عدالت محور در تعیین بودجه 87 این سازمان گفت: از رقم پیشنهادی دو میلیارد و 800 میلیون تومان فقط 200 میلیون تومان به تصویب رسیده که در این صورت تنها ارایه 50 درصد از خدمات مطلوب پیش بینی می شود.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با "ایسکانیوز"، افزود: تخصیص بودجه باید بر اساس سیستم، اهداف و فرآیند آن تعیین شود و نظام پرستاری با توجه به اهداف، اختیارات تعریف شده و رسالتی که بر عهده دارد انتظار بودجه بیشتری را دارد.
وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری با اقداماتی همچون آموزش مداوم پرستاری که از سال 75 اجرای آن عملی نبود آغاز شده و به صورت 30 دوره آن را دنبال می کند.
همچنین با تهیه استانداردهای خدمات پرستاری، تبیین شرح وظایف آنان اقداماتی را که از سوی وزارت بهداشت اجرا نمی شد را به جریان انداخته است.
شریفی مقدم با اشاره به اصل 44 قانون، سازمان نظام پرستاری را ساختاری در جهت کمک به وزارت بهداشت عنوان کرد و اظهار داشت: اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون تومان را بر اساس اهداف این سازمان مانند بحث های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار پیشنهاد کرده بودیم که هم اکنون انتظار نگاهی عدالت محور را از سوی نمایندگان مجلس داریم.
دبیر کل خانه پرستار ابراز داشت: تصویب 200 میلیون تومان اعتبار برای سازمان نظام پرستاری متاثر از مسایل حاشیه ای است و هنوز نگاهی سنتی به بودجه دارد و بر اساس معیارهای کارشناسی شده تنظیم نشده است.
وی نحوه پذیرش دانشجوی پرستاری، ارتقای کیفیت خدمات، تدوین استانداردهای آموزشی و به طور کلی ارایه بهتر خدمات کیفی از سوی پرستاران را متاثر از بودجه تعیین شده عنوان کرد و گفت: در صورت عدم افزایش بودجه نظام پرستاری، زمینه های پژوهشی و ارزشیابی کاهش یافته و در نتیجه مردم با دریافت خدمات نامطلوب آسیب می بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha