رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ریشه کن شدن بیماری سیاه رخم در کشور را نادرست خواند و افزود: مواردی از این بیماری در برخی مناطق مشاهده می شود.

دکتر ایرج خسرونیا، در گفتگو با مهر افزود: بیماری سیاه زخم اغلب از طریق تماس با پشم گوسفند و دامها به انسان منتقل می شود و افرادی که با دام سر و کار دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی از استانهای همچون لرستان، کردستان، آذربایجان و دیگر مناطق کشور که از دامهای بیشتری برخوردارند، به عنوان نقاطی نام برد که بیماری سیاه زخم در آنجا بیشتر مشاهده می شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، نسبت به استفاده از بالش و لحاف پشمی در چنین مناطقی و احتمال ابتلا به سیاه زخم هشدار داد و گفت: افرادی که در تماس با پشم گوسفند هستند، بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

خسرونیا با تاکید بر اینکه سیاه زخم را نمی توان با داروهای معمولی درمان کرد، افزود: در صورت تشخیص بیماری، درمان آن به وسیله آنتی بیوتیک ها آسان خواهد بود.

وی، در پاسخ به اینکه گفته می شود سیاه زخم در کشور ریشه کن شده است، گفت: عدم گزارش دهی از این بیماری، دلیلی بر نبود آن نیست و همچنان مواردی از آن در برخی مناطق کشور مشاهده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha