سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای رفع بی عدالتی، نرخ حق بیمه و نوع ارائه خدمات به مستمری بگیران بازنگری می شود.

فرخ ملکوند فرد در گفتگو با مهر درارتباط با کسری صندوق تامین اجتماعی، گفت: در حال حاضر دغدغه ای از کسری صندوق تامین اجتماعی نداریم اما وقتی سالهای آینده را مد نظر قرار می دهیم مطمئن نیستیم که بتوانیم ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: فعلا کسری سالیانه نداریم اما اگر پروسه 35 سال گذشته را مد نظر قرار دهیم چاره ای نداریم جز اینکه در شاخص هایی همچون نرخ حق بیمه و بازنشستگی های تحمیلی متناسب سازی کنیم و این به معنای تقلیل دادن نیست.

سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر یک فرد با 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه معادل یک 30 ساله مستمری دریافت می کند در صورتیکه به لحاظ عدالت اجتماعی و میزان مشارکت تناسب لازم میان این دو گروه وجود ندارد.

ملکوند فرد به پرداخت کمک های ثابت همچون بن ، عیدی ، کمک عائله مندی و کمک هزینه مسکن به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حالی نسبت به پرداخت چنین کمک هایی اقدام می کنیم که به هیچ عنوان این موارد در قانون تامین اجتماعی نیامده است اما به دلیل اینکه سطح معیشت های مستمری بگیران را ترمیم و به واقعیت های روز نزدیک تر کنیم، خارج از وظیفه قانونی نسبت به پرداخت این کمک ها اقدام می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha