مخترع انگلیسی متد تجزیه DNA مجرمان اعلام کرد: در انگلیس از سال 1995 تا کنون اطلاعات DNA بیش از چهار میلیون نفر به منظور شناسایی مجرمان جمع آوری شده که این امر منجر به بروز مشکلات اجتماعی زیادی در این کشور شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دولت انگلیس در سال 1995 یک اداره ثبت را تاسیس کرد که تا کنون اقدام به جمع آوری اطلاعات DNA حدود چهار میلیون انگلیسی کرده است.

در حقیقت این ثبت با همکاری پروفسور "الک جفریس" از دانشگاه لیسستر و مخترع متد "اثر انگشت DNA" انجام شده است.

این دانشمند انگلیسی در سال 1984 متدی را اختراع کرد که براساس آن می توان با ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی از تجزیه DNA مجرمان و سابقه داران در صورت تکرار جرم به سرعت نسبت به شناسایی این افراد اقدام کرد.

این در حالی است که اکنون "الک جفریس" اظهار داشته است دولت انگلیس که در سال 1995 این پایگاه اطلاعاتی را راه اندازی کرد تا کنون اقدام به جمع آوری اطلاعات DNA چهار میلیون شهروند انگلیسی کرده است که صدها هزار نفر از این افراد بی گناه هستند و تا کنون هیچ جرمی مرتکب نشده اند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، قاضی سیدلی قاضی دادگاه استیناف انگلیس در این خصوص توضیح داد که این پایگاه اطلاعاتی می تواند به خطاهای قضایی منجر شود.

به گفته وی دقت اهمیت ثبت ملی DNA باید مستقل از استفاده های پلیسی و قضایی انجام شود. در حقیقت در اختیار داشتن اطلاعات DNA تمام شهروندان انگلیسی و کسانی که وارد این کشور می شوند، برای شناسایی قربانیان حوادث و یا برای ردیابی کودکان ربوده شده بسیار مهم است اما نباید این جمع آوری اطلاعات به گونه ای باشد که منجر به بروز مشکلات اخلاقی و اجتماعی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha