مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: بهزیستی استان تهران با 11 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است که 7 میلیارد تومان آن به بخش توانبخشی و 4 میلیارد تومان آن نیز مربوط به حوزه اجتماعی و پیشگیری است.

به گزارش سلامت نیو زبه نقل ازمهر ، ظاهر رستمی صبح امروز در کنفرانس خبری افزود: سازمان بهزیستی در حال حاضر اصل 44 قانون اساسی را به طور جدی مورد توجه قرار داده و در تلاش است که بخش های مختلف را به بخش خصوصی و تشکلهای غیر دولتی واگذار کند و در واقع بخش خصوصی سازمان بهزیستی موفقیت ترین قسمت است که ما امروز به سطح دوم رسیده ایم و بحث مهم امروز نظارت بر کیفیت و عملکرد است.

مدیر کل سازمان سازمان بهزستی استان تهران تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در حوزه نظاراتی بهزیستی انجام گرفته است توجه به مهد کودک ها بود که در هفته قبل تمامی مهد کودک های شمال شهر تهران با همکاری تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گرفته اند .

وی از ارزیابی 70 مهد کودک در شمال تهران خبر داد و تاکید کرد: بر اساس گزارشات موجود اینها مهدکودک هایی بودند که تخلفاتی از جمله دریافت شهریه های گزاف 300 هزار تا 500 هزار تومانی داشته اند.

رستمی گفت: در بخش توانبخشی نیز درحوزه تهران و شمیرانات نگاه نظارتی عمیقی آغاز شده است که تقریبا از 10 روز پیش با همکاری تعزیرات حکومتی اقدماتی انجام گرفته است .

وی گفت: خدمات بخش خصوصی در حوزه های اجتماعی ، توانبخشی ، پیشگیری انصافا قابل تقدیر است ، درست است یارانه پرداخت می کنیم اما باید کیفیت و نظارت را در بخش های مختلف به مرحله اجرا بگذاریم .

مدیر کل سازمان سازمان بهزستی استان تهران ادامه داد:  200 مجتمع های دولتی در کل استان تهران وجود دارد که در حدود 189 مرکز غیر دولتی در بخش توانبخشی وجود دارد و همچنین 917 مهد کودک خصوصی ، 123 مهد کودک خودکفا و 32 مهدکودک شهری و روستایی نیز وجود دارد.

رستمی در مورد چگونگی برخورد با مهد کودک های متخلف گفت: یک کمیسیون در داخل سازمان بهزستی استان تهران وجود دارد که اگر مهد کودک ها در شیوه تعلیم و تربیت کیفیت خدمات رسانی دریافت شهریه تخطی کنند بلافاصله تذکر کتبی داده می شود و پس از تکرار تخلف پیش از 3 بار در جهت انحلال مهدکودک اقدام می شود.

وی با تاکید در به کار گیری دانش و مدیریت و برنامه ریزی، گفت: از جمله سیاستهایی که در زمان مدیریت خود به آن توجه داشته ام حضور در مراکز بهزیستی در شهرستان های استان تهران است که هر 10 تا 15 روز همراه معاونین خود از مراکز تحت پوشش بهزیستی بازدید و به مشکلات افراد آن مناطق رسیدگی می کنیم.

مدیر کل سازمان سازمان بهزستی استان تهران ادامه داد: از اقدامات دیگر برگزاری ملاقات های عمومی با خانواده های معلولین و خود آنها است بدین صورت که هر 10 تا 15 روز نیز از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر شخصا در مرکز ارتباطات مردمی حضور یافته و جوابگوی افراد خواهم بود.

رستمی ادامه داد: مداخله در بحران ، شناسایی آسیب های اجتماعی ، رسیدگی به کودکان  خیابانی و کودکان جویای کار از جمله مهمترین وظایف معاونت اجتماعی است که باید به تمامی کودکان کار و خیابانی که در مراکز شبانه روزی سازمان پذیرش می شوند، خدمات ارائه کنیم.

وی با اشاره به ایجاد مراکز حمایت از زنان آسیب دیده، گفت: در بحث پیشگیری، برای اولین بار برای زنان آسیب دیده اجتماعی که معتادین نیز از این جمله هستند یک مرکز ایجاد کرده ایم .

مدیر کل سازمان سازمان بهزستی استان تهران با تاکید بر ارزشمند بودن مشارکت های مردمی، ادامه داد: تمامی مبلغ و خدماتی که از طریق مشارکت های مردم به سازمان بهزیستی داده می شود در حوزه های اشتغال ، مسکن ،ازدواج و درمان هزینه می شود .

رستمی با اشاره به اینکه سازمان اعتقاد دارد خروجی ها از مراکز بهزیستی نباید سربار جامعه باشند و فرزندان سرپناهان این مراکز باید با افتخار وارد جامعه شوند، گفت: تا به امروز تفاهمنامه آموزشی با جهاد کشاورزی ، صنایع دستی ، بعضی از مراکز آموزشی شهرداری ، سازمان فنی و حرفه ای ، مدیریت کار آفرینی و دانشگاه تهران منعقد شده است و بسیاری از این سازمان ها همکاری خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بحث پرداخت حق بیمه سهم کارفرما هیچ محدودیتی وجود ندارد ، ادامه داد: قبلا این مشکل وجود داشت که کارگاهها و کارفرماها نیرو از سازمان می خواستند که در مقابل نیروی سازمان آموزش دیده نبودند ولی امروز افراد آموزش داده شده را معرفی کرده ایم یعنی هر کدام از کارگاهها و کارخانه دارها که مایل باشند می توانند افراد تحت پوشش ما را که در بخش های توانبخشی و... دعوت به همکاری کنند و در این صورت سازمان سهم بیمه را پرداخت خواهد کرد.

مدیر کل سازمان سازمان بهزستی استان تهران تصریح کرد: از سال 78 بهزیستی تهران با پرونده هایی از معلولین مواجه است که درخواست خدمات کرده و درنوبت قراردارند . معلول قطع نخاعی که گرفتار روی تخت است چشم انتظار ما برای دریافت خدمات است که بر اساس آمار حداقل 30 هزار معلول شناسایی شده است که احتیاج به خدمات مستمر دارند بنابراین اگر بودجه 35 میلیارد تومانی تصویب شود مشکلات سازمان تا حد زیادی حل خواهد شد.

رستمی با اشاره به اینکه یارانه بیماران روانی مزمن در مراکز غیر دولتی حداکثر 240 هزار تومان است، گفت: سازمان بهزیستی تهران با پرداخت 1 میلیارد و 700 میلیون تومان به مراکز غیر دولتی ، طرح ساماندهی کارتن خواب ها را درتهران اجرا کرد به صورتی که با شناسایی آنها توسط نیروی انتظامی و تحویل به شهرداری و سپس سازمان بهزیستی به وضعیت آنها رسیدگی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha