محققان آمریكایی روز دوشنبه اعلام كردند مدرك قاطعی در دست دارند كه نشان می‌دهد مصرف زیاد نوشیدنی‌های كافئین دار در ماه‌های اول بارداری خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیو زبه نقل ازخبرگزاری فرانسه ، محققان در گزارشی كه در "مجله زنان و زایمان" منتشر شده است نوشتند، زنان باردار به منظور حفظ سلامت جنین خود در پنج ماه نخست دوران بارداری بهتر است از نوشیدن هرگونه نوشیدنی كافئین‌دار خودداری كنند.

این موضوع كه زنان باردار با مصرف زیاد نوشیدنی‌های كافئین دار در هر روز سلامت جنین خود را به مخاطره می‌اندازند، موضوع تازه‌ای نیست.

پیش از این مطالعات نشان داده‌اند كه مصرف سه فنجان قهوه یا ‪۳۰۰‬ میلی‌گرم قهوه در روز با افزایش خطر سقط جنین ارتباط دارد.

برای بررسی این موضوع محققان بیش از هزار زن باردار را مورد بررسی قرار دادند. تمام این زن‌ها در دوران بارداری خود به اندازه دوران غیربارداری، قهوه یا نوشیدنی‌های كافئین دار مصرف می‌كردند.

محققان دریافتند كه خطر سقط جنین در زنان با افزایش مصرف كافئین به اشكال مختلف قهوه، چای، شكلات داغ (هات چاكلت)، نوشیدنی‌های كافئین‌دار یا تركیبی از تمام آنها، افزایش می‌یابد.

این مطالعه نشان داد، خطر سقط جنین در زنان بارداری كه در روز ‪۲۰۰‬ میلی‌گرم یا میزان بیشتری كافئین مصرف می‌كنند دو برابر زنانی است كه از مصرف این محرك به كل اجتناب می‌ورزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha