مخترع ایرانی مقیم اسکاتلند کمربند پزشکی مدرنی را ارایه کرده است که با توجه به برخورداری از قابلیتی نظیر یادآوری به کاربر برای انجام تمرینات و حرکات ورزشی و طبی شکمی، کمک زیادی به مبتلایان به دردهای پشت و کمر می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، این فناوری پزشکی جدید کاربر خود را تحریک می کند تا معده خود را کشیده و آن را به مدت 10 ثانیه در این وضعیت قرار دهد. این وضعیت به عنوان یکی از بهترین و موثرترین تمرینات طبی برای مبتلایان به دردهای پشت و کمر محسوب می شود.

این کمربند پزشکی که Orthominde نام دارد از قابلیتهای دیگری نظیر شمارش و ثبت دفعات انجام حرکات مختلف طبی برخوردار بوده و حتی درستی یا نادرستی انجام آنها را ثبت و گزارش می کند.

مجتبی کامیاب دانشجوی ایرانی مقطع دکتری در مرکز ملی جراحی استخوان و اندامهای مصنوعی دانشگاه استرت کلید اسکاتلند این فناوری نوین پزشکی را ابداع کرده و امیدوار است تا با ارایه موفقیت آمیز آن حمایت مالی قابل توجهی برای آزمایشات بیشتر آن بر روی مبتلایان به دردهای کمر دریافت کند.

این محقق ایرانی معتقد است با استفاده از این سیستم جدید می توان تا حد زیادی به بهبود بیماران مبتلا به دردهای کمر و حتی بیماران دارای دردهای مربوط به ستون فقرات امیدوار بود.

به گزارش مهر، کامیاب از 4 سال پیش و از زمان سفر از ایران به گلاسکو بر روی این پروژه کار کرده است.

وی گفت : ما می دانیم که دردهای کمر بسیار شایع هستند و به عنوان متخصص در عرصه تشخیص و درمان دردهای کمر فکر کردیم که باید کار خاصی انجام دهیم.

این محقق ایرانی ادامه داد : فناوریهای نوین در کنار رایانه همه چیز را تغییر می دهند اما تاکنون کاری برای کمک به بیماران مبتلا به دردهای کمر انجام نداده بودند. اکنون این امیدواری شکل گرفته است که فناوری ابداعی مجتبی کامیاب تحولی در درمان دردهای کمر ایجاد کند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha