عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نارضایتی مردم از بیمارستانهای دولتی را مربوط به ضعف مشاوره های پزشکی دانست.

دکتر جهانبخش امینی، با عنوان این مطلب که رضایتمندی بیماران از خدماتی که در بیمارستانهای دولتی ارائه می شود، پارامترهای خاصی دارد، به مهر گفت: قطعا اگر بیمارستانی باشد که پول نگیرد، مردم خوشحال تر خواهند بود.

وی افزود: البته آنچه در بحث رضایتمندی مدنظر است، خدمات جانبی بوده که در ادامه روند درمان از سوی کادر پزشکی و بیمارستانی به بیمار ارائه می شود.

امینی با اعلام اینکه در سالهای گذشته در بحث تغذیه، برخورد، لباس و پاکیزگی بیمارستانها مشکل داشتیم، گفت: با توجه به فرم های ارزشیابی که به بیماران و اطرافیان آنان داده می شود، وضعیت در این بخش بهبود پیدا کرده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پیگیری درمان و حضور فعال تر پزشک که می تواند باعث آرامش روحی بیمار شود را از جمله نکات حائز اهمیت در رضایتمندی بیماران دانست و افزود: گلایه بیماران بیشتر در این بخش مشهود است.

وی ادامه داد: وقتی ادامه درمان بیمار از سوی دستیار پزشک و یا رزیدنت دنبال می شود، بیمار دچار نوعی تشویش روحی می شود و همین امر موجب نارضایتی او می گردد.

امینی تصریح کرد: مشاوره های پزشکی از مهم ترین مواردی است که می بایست در بیمارستانها مورد توجه قرار گیرد. زیرا، بیماران پس از بستری نیاز به مشاوره غیر از علت بستری خود دارند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، همچنین از عدم حضور دائم پزشکان در بیمارستانهای دولتی به عنوان یکی از علل نارضایتی اطرافیان بیمار یاد کرد و افزود: بی برنامگی در این بخش باعث بروز مشکل برای اطرافیان بیمار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha