گروهی از دانشمندان آلمانی مدلی را ارائه کرده اند که با کمک آن می توان با استفاده از فعالیتهای مغز، ذهن افراد را با رقم 70 درصد موفقیت بخواند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، پس از تلاشهای اخیر دانشمندان آمریکایی در ساخت اولین ماشینی که افکار انسان را می خواند، اکنون محققان موسسه مکس پلانک مدلی را ارائه کرده اند که می تواند با استفاده از سیگنالهای مغزی ذهن را بخواند.

این دانشمندان تکنیکهایی را توسعه داده اند که با اندازه گیری فعالیتهای مغزی امکان مشاهده افکار یک فرد را فراهم می کند. در حقیقت این تکنیکها بر پایه کاری استوار شده اند که بر اساس آن هر فکر از یک مدل و الگوی ویژه فعالیت نورونی پیروی می کند. این الگوها می توانند همانند اثرانگشتهای دیجیتالی مغز مورد استفاده قرار گیرند.

با این متدهای جدید تصاویر نورونی می توان فعالیت مغزی را در یک فضای گسترده اندازه گیری کرد. حتی جزئیات افکار می توانند با متابولیسم مغزی بررسی شوند. در حقیقت دانشمندان توانستند با استفاده از روزنانس مغناطیسی این متابولیسم را تجزیه و تحلیل کرده و به افکار فرد در یک دوره زمانی بسیار کوتاه قبل از رسیدن افکار به سطح آگاهی پی ببرند.

براساس گزارش The Future of Things، این محققان موفق شدند با استفاده از این تکنیک، آزمایش ذهن خوانی گروهی از داوطلبان را با رقم 70 درصد موفقیت انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha