دبیر اولین کنگره بین المللی بیهوشی درچشم پزشکی گفت: 85 درصد عملهای جراحی چشم با روش بی حسی موضعی انجام پذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر مهوش آگاه که در آستانه برپایی اولین کنگره بین المللی بی هوشی در چشم پزشکی که 17 تا 19 بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برپا می شود، با اعلام این مطلب افزود: در کشور ما اعمال جراحی اغلب بیماران به ویژه سالمندان با وجود ریسک بالا، تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد که این بیشتر به علت نبود مهارت کافی درایجاد بی حسی طولانی چشم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این اقدام توسط چشم پزشکان صورت می گیرد این در حالی است که این عمل در حیطه کاری متخصصان بی هوشی قرار دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر چشم پزشکان بیشتر از روش قدیمی بی حسی رتوربولبار که دارای عوارض است استفاده می کنند.

آگاه ادامه داد: بی حسی رتوربولبار به دلیل احتمال عوارضی از قبیل خون ریزی، صدمه به عصب چشم، پارگی آن و انتقال ماده بی حسی به ساقه مغز که خط قطع تنفس و ضربان قلب را در بر دارد روش مطلوبی به شمار نمی رود.

وی افزود: هم اینک در بسیاری از کشورها از روش بی حسی پری بولبار، ساب تنون و روش های نوین دیگر استفاده می شود.

دبیر اولین کنگره بین المللی بی هوشی در چشم پزشکی گفت: در حال حاضر از روش های بی خطر در جراحی چشم می توان به روش بی حسی پری بولبار اشاره کرد که این شیوه برای بیماران مبتلا به بیماری های سیستمیک (بیماران مبتلا به قند، بیماران کلیوی و ...) که بیهوشی عمومی برای آنها خطرناک است توصیه می شود.

وی اضافه کرد: این روش برای اعمال جراحی طولانی مدت چشم به کار می رود.

به گفته دکتر آگاه در روش پری بولبار به جای قرار گرفتن سوزن در محوطه عصب و عروق بزرگ چشم ماده بی حسی در اطراف کره چشم تزریق می شود و هیچ خطری بیمار را تهدید نمی کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که گزینه مناسب بی حسی چشم روش پری بولبار و ساب تنون است در این کنگره قصد داریم با برگزاری کارگاه هایی به صورت فیلم، سخنرانی و ملاژ و ... به آموزش این روش ها به طریق عملی به شرکت کنندگان این کنگره اقدام کنیم.

اولین کنگره بین المللی بی هوشی در چشم پزشکی از سوی گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (مرکز پزشکی آموزشی و درمانی شهید دکتر لبافی نژاد) با همکاری سازمان تامین اجتماعی، انجمن بی هوشی، چشم پزشکی انگلستان، انجمن بی هوشی و مراقبت های ویژه ایران و نیز انجمن بررسی و مطالعه درد ایران 17 تا 19 بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha