با توجه به اهمیت مدیریت دفتر پرستاری ، وزارت بهداشت باید موضع خود را در خصوص نزول جایگاه این دفتر اعلام کند

وزارت بهداشت در مورد جایگاه دفتر پرستاری موضع خود را صریح اعلام کند

محمد شریفی مقدم در گفتگو بامهر افزود: با توجه به اینکه دفتر پرستاری حداقل 40 سال قدمت دارد و در سالهای گذشته نیز اداره ای با عنوان اداره کل پرستاری وجود داشته و طی این سالها نیز همه بخش ها ، توسعه و رشد یافته اند اما متاسفانه دفتر پرستاری نزول داشته است.

دبیرکل خانه پرستار اظهار داشت: با توجه به تعداد پرستاران به عنوان بزرگ ترین گروه ، اهمیت و حساسیت این حرفه به لحاظ اثر گذاری بر سلامت مردم نزول دفتر پرستاری منطقی نیست چون بحث نظارتی از این دفتر گرفته می شود و در نهایت محدودیت آن باعث تحمیل زیان به جامعه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون جامعه پرستاری به شدت تنزل جایگاه پرستاری را مورد پیگیری قرار می دهد و وزارت بهداشت باید با موضع صریح و روشن چارت مربوط به جایگاه پرستاری را با استناد ، به رسانه ها ارائه کند تا باعث شفاف سازی افکار عمومی شود.

شریفی مقدم گفت: تنزل جایگاه دفتر پرستاری برای جامعه پرستاری بسیار نگران کننده است چون اتفاقی که 10 سال قبل با مقاومت جامعه پرستاری از وقوع آن جلوگیری شد امروز به وقوع پیوسته است بنابراین در صورتی که این اتفاق عملی شده باشد، باید منتظر برخورد و عکس العمل جامعه پرستاری کشور بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha