رییس اولین كنگره پیشگیری و درمان چاقی، پیشگیری از چاقی را تنها با رعایت یك شیوه زندگی سالم، یعنی تغذیه مناسب با مقداركالری كم و فعالیت بدنی زیاد عنوان كرد.

دكتر"فریدون عزیزی" رییس پژوهشكده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی  ضمن بیان این مطلب افزود: درمان دارویی به عنوان كاهش جذب غذا از دستگاه گوارش و یا از طریق افزایش متابولیسم غذا و بدن ایجاد می‌شود كه سبب كاهش وزن می‌شود.

وی افزود اما مصرف بسیاری از داروهای موجود در بازار نه تنها پرهزینه هستند بلكه هیچ تاثیری در كاهش وزن و رفع چاقی ندارند.

دكتر عزیزی روش جراحی معده را كه اخیرا با قرار دادن باندی درون معده و كم كردن حجم آن انجام می‌شود از روش‌های جدید و مطمئن‌تر نسبت به روش‌های جراحی سابق عنوان كرد و افزود از آنجا كه اضافه وزن و چاقی ، امروزه یكی از اپیدمی‌ها(همه‌گیری ها)ی قرن ‪ ۲۱‬محسوب می‌شود پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم به خصوص در قالب برگزاری همایش‌های علمی بسیار با اهمیت است.

چاقی در كشورهای پیشرفته رو به گسترش است و در كشور ما نیز ‪ ۷۰‬درصد افراد بالای ‪ ۲۰‬سال و به خصوص زنان دچار چاقی هستند كه این مشكل خود منبع بروز بسیاری از بیماری‌ها است.

دكتر عزیزی با اشاره به برگزاری اولین كنگره چاقی از چهارم تا ششم اسفندماه امسال از سوی انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت به همین منظور جشنواره‌ای ویژه عامه مردم برای اطلاع رسانی از چگونگی پیشگیری و بهترین راه‌های درمان‌های چاقی و اضافه وزن برگزار می‌شود.

این كنگره با محوریت موضوعاتی از قبیل اپیدمیولوژی چاقی، مطالعات بنیادی، اتیولوژی چاقی، عوارض چاقی و شیوه‌های پیشگیری و درمان در بخش علمی و با حضور پزشكان و متخصصان رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

همچنین جشنواره مردمی به منظور پاسخ به سووالات قابل طرح طی روزهای برگزاری كنگره برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ‪۶۶۵۶۵۷۹۵‬ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha