تشویق مردم به شستن صحیح دستها می‌تواند میزان ابتلا به اسهال را ‪۳۰‬ درصد كاهش دهد و جان افراد بسیاری را از مرگ نجات دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری رویترز، بررسی ‪ ۱۴‬تحقیق مختلف نشان داد در كشورهای فقیر و ثروتمند، در مدارس، بیمارستانها و سایر مكانها، شستن دستها راه ساده پیشگیری از عفونتهای عامل اسهال است.

دكتر رجینا اجموت از دانشگاه كلابار در نیجریه كه سرپرستی این تحقیق را به عهده داشته است می‌گوید در محل سكونت افراد كم درآمد، تاثیر این كار با تامین آب آشامیدنی سالم قابل قیاس است.

كار مشكل در این میان، یافتن راهی برای ترغیب افراد به شستن دستها و نیز انجام تحقیقات طولانی برای اطمینان یافتن از تبدیل این كار به عادت همیشگی مردم است.

محققان تحقیقات مختلف را برای مجله "‪ "Cochrane Collaboration‬كه در بررسی مطالعات مهم پزشكی و علمی با هدف ارایه تصویر بزرگتری از موضوع تخصص دارد مورد مطالعه قرار دادند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت اسهال هر ساله سبب مرگ ‪ ۲/۲‬میلیون نفر می‌شود. بیشتر قربانیان را كودكان در كشورهای دارای درآمد پایین یا متوسط تشكیل می‌دهند.

میكربهای عامل اسهال در روده یافت می‌شوند و از طریق آلوده شدن دستها و آب به مدفوع، گسترش می‌یابند.

چندین تحقیق نشان داده است تشویق كودكان و بزرگسالان به شستشوی دستها بعداز توالت مفید است.

این محققان می‌گویند شستن دستها می‌تواند میزان ابتلا به اسهال را ‪۳۰‬ درصد كاهش دهد كه در مقایسه تامین آب آشامیدنی سالم در مناطق كم درآمد قابل توجه است.

تنها مشكل، یافتن راه حل موثری برای تشویق مردم به شستن صحیح دستها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha