رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: هیچ منعی در پذیرفتن کنوانسیون معلولان توسط ایران وجود ندارد به همین دلیل عدم پذیرش آن را از سوی دولت ، کوتاهی مسئولان پیگیری کننده امور معلولان می دانیم.

علی همت محمود نژاد در گفتگو با مهر افزود: در جلسه 20 تیر وزارت امور خارجه که برخی از تشکلهای معلولان نیز در آن حضور داشتند ، پذیرش کنوانسیون حقوق معلولان مورد تائید قرار گرفت و با توجه به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس مبنی بر اینکه هیچ مانعی سر راه پیوستن ایران به کنواسیون وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل مصری وزیر رفاه در آستانه 12 آذر روز جهانی معلولان ، از ارائه این کنواسیون برای بررسی به هیات دولت خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: اما متاسفانه بارقه های امید معلولان نسبت به پذیرش این کنوانسیون با توجه به حرکت کند بررسی آن رو به نا امیدی است و تا کنون هیچ گونه خبر خوشی از پذیرش کنوانسیون و یا بررسی آن توسط دولت دریافت نکرده ایم.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان تاکید کرد: هیچ منعی  برای امضا و پذیرفتن این کنوانسیون وجود ندارد به همین دلیل عدم پذیرش آن را از سوی دولت ، کوتاهی مسئولان پیگیری کننده امور معلولان می دانیم.

محمود نژاد گفت: بسیاری از مواد کنوانسیون حقوق معلولان را مانند آزادیهای اجتماعی و فردی برای معلولان در کشور نداریم ، بنابراین با پذیرفتن کنوانسیون بسیاری از مشکلات این قشر از افراد جامعه بر طرف می شود.

وی افزود: قانون جامع دفاع از حقوق معلولان مغایر با کنوانسیون نیست اما فقط موارد اقتصادی در آن در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha