مصرف خودسرانه داروهای مسکن در بیماران قلبی و عروقی که فشار خون بالا دارند، می تواند منجر به بروز سکته شود.

دکتر محمود الله وردی جراح و متخصص قلب و عروق در گفتگو با مهر تصریح کرد: فشارخون بالا، یکی از شایع‌ ترین بیماریهای مزمن در دنیا است که اغلب مردم کمتر با عوارض این بیماری آشنا هستند.

وی از مصرف داروهای‌ سرماخوردگی‌، قرص‌ ها و اسپری ‌ها جهت‌ رفع‌ گرفتگی‌ بینی، به عنوان دیگر علل بروز ایست قلبی در افراد نام برد و افزود: بروز این‌ حالت‌ تا سن‌ 45 سالگی‌ در مردان‌ بیش‌ از زنان‌ است‌ و پس از این سن بروز این بیماری در هر دو گروه یکسان می شود.

این جراح و متخصص قلب و عروق، با اشاره به نتایج تحقیقاتی که در دنیا صورت گرفته است، گفت: یک چهارم از افراد بزرگسال در جهان مبتلا به بیماری فشار خون هستند و این مسئله می تواند خطر بیماریهای قلبی و همچنین بروز سکته ها و مرگ و میر بر اثر آن را افزایش دهد.

الله وردی با تاکید بر اصلاح فرهنگ تغذیه و عدم مصرف غذاهای پر چرب و شور، افزود: مصرف بیش از حد نمک نیز منجر به افزایش فشار خون و در نهایت بروز بیماریهای قلبی و عروقی می ‌شود.

وی همچنین از چاقی به عنوان عاملی در افزایش و تشدید بیماریهای قلبی و عروقی نام برد و گفت: هر 20 درصد اضافه وزن خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را تا دو برابر افزایش می دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha