سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 941

تحقیقات یک دانشمند ایرانی در عرصه ژنتیک خواب به زودی به یافتن علت اصلی و در عین حال ارائه شیوه درمانی برای یکی از بزرگترین اختلالات خوابی در مردم سراسر جهان منجر خواهد شد.

یک ایرانی ژن عامل اختلال در خواب را کشف کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محتوای کلی تحقیقات پروفسور مهدی تفتی از دانشگاه لوزان سوئیس بر روی خواب طبیعی در حیوانات متمرکز است. وی قصد دارد تا تحقیقاتی را که دو سال پیش بر روی خواب طبیعی آغاز کرده است را به سرانجام برساند.

بر اساس تحقیق صورت گرفته، کیفیت خواب با گذشت سن در برخی افراد با افت نسبی همراه می شود و دلیل عمده آن نیز این است که قسمت مهمی از فرآیند خواب دچار تغییراتی می شود. اکنون پروفسور مهدی تفتی با این تحقیق دریافته است که وجود ژنی به نام دریافت کننده ویتامین A علت اصلی بروز چنین اختلالی است.

وی ابراز امیدواری کرده است تا 6 ماه دیگر نتایج قطعی تحقیقات چندین ساله اش را از طریق کنفرانس های مطرح بین المللی منتشر کند.

به گزارش مهر، پروفسور مهدی تفتی که پس از ارایه پایان نامه دکتری خود در زمینه تخصصی narcolepsy در سال 1991 از دانشگاه معروف مون پلیه فرانسه، مدرک PhD خود را دریافت کرد، هم اکنون از جمله دانشمندان مطرح بین المللی در عرصه تحقیقات بنیادین ژنتیک خواب در سراسر جهان به شمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha