یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9414

دوشنبه 8 بهمن ماه:پوست سالم و پیشگیری از سرطان
مهمتری علت شناخته شده در ایجاد سرطان پوست،تابش نور آفتاب و نیز آفتاب سوختگی است.لذا می توان با مصرف کرمهای ضدآفتاب ،پوشش کافی بدن و استفاده از کلاه و عینک آفتابی از ایجاد سرطان پوست جلوگیری کرد.

سه شنبه 9 بهمن ماه:تغذیه مناسب و پیشگیری از سرطان
با استفاده از سبزیجات و میوه های تازه و مواد غذائی حاوی فیبر،مصرف حداقل چربی،اجتناب از مصرف زیاد مواد غذائی حاوی نگهدارنده می توان از بروز بسیاری از سرطانها جلوگیری کرد.

چهارشنبه 10 بهمن ماه:ورزش مداوم و پیشگیری از سرطان
ورزش مرتب به صورت حداقل 3 ال 4 ساعت ورزش سبک در طول هفته،نقش بسیار موثری در پیشگیری از سرطان دارد.ورزش به اصطلاح سوخت و ساز چربی ها،به جریان درآوردن خون در ارگانهای بدن و بالا بردن ایمنی سلولی از بروز سرطان جلوگیری می کند.

پنجشنبه 11 بهمن ماه:مشارکت مردمی و پیشگیری از سرطان
شیوع سرطان در جامعه یک رخداد بزرگ است و پیشگیری از آن نیازمند مشارکت کل افراد جامعه است ،باکاهش مصرف آلاینده های محیط زیست،کاهش مصرف دخانیات،تنظیم سوخت خودروها،به حداقل رساندن رفت و آمد وسائل نقلیه در سطح شهر از شیوع سرطان پیشگیری کنیم.

جمعه 12 بهمن ماه:پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکی و پیشگیری از سرطان
مصرف دخانیات بزرگترین عامل شناخته شده در ایجاد سرطان است و بجز افراد سیگاری افرادی که در معرض دود سیگار هستند را نیز تهدید می کند.سپس بااستفاده از مصرف سیگار در حضور کودکان و احترام به قانون منع مصرف سیگار در مکانهای عمومی به سلامت خود و دیگران کمک کنیم.

شنبه 13 بهمن ماه:امنیت شغلی،محیط زیست پاک و پیشگیری از سرطان
در محیطهای کاری که احتمال الودگی شیمیائی وجود دارد مسائل حفاظت کننده مانند دستکش،ماسک را فراموش نکنیم و یا معاینات دوره ای از سلامت خود مطمئن شویم.

یکشنبه 14 بهمن ماه:حمایت از بیماران مبتلابه سرطان
بیماری سرطان یک بیماری مزمن است.بیمار،خانواده بیمار و نزدیکان وی نیازحمایت ویژه دارند با تشکیل انجمنهای حمایتی به این بیماران یاری برسانیم.

دوشنبه 15 بهمن ماه:روز جهانی مبارزه با سرطان
با توجه به علائم هشدار دهنده سرطان و مراجعه بموقع به پزشک و شرکت در برنامه های غربالگری و بیماری سرطان به درمان بموقع سرطان اقدام و کیفیت زندگی را بالا بریم.


قابل ذکر است که طرح غربالگری سرطان پستان به صورت معاینه رایگان در مرکز "درمانی سیدالشهدا"ی اصفهان برای همشهریان عزیز انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha