عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: درصد بالایی از روستاییان هنوز فاقد دفترچه بیمه درمانی هستند در حالی که وزیر رفاه مرتبا ادعا می کند که تمامی روستاییان تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

محمد عباسپور در گفتگو با مهر افزود: وزیر رفاه و مسئولان سازمان بیمه خدمات درمانی مرتب با آب و تاب اعلام می کنند که دفترچه بیمه درمانی برای تمامی روستاییان صادر شده است در حالی که برای نمونه تعداد بالایی از روستاییان ساکن روستاهای آذربایجان غربی هنوز دفترچه بیمه ای خود را دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد: در روستاهای  آذربایجان غربی 60 هزار خانوار زندگی می کنند در حالی که فقط 6 هزار نفر آنان تاکنون تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، سازمان بیمه خدمات درمانی به عنوان مسئول اصلی در امر بهره مندی روستاییان از خدمات بیمه ای در اجرای قانون سستی می کند و جای سئوال دارد که با وجود اینکه عدم پوشش بیمه ای کامل روستاییان کاملا شفاف است اما مکرر صحبت از صدور دفترچه و پوشش تمامی روستاییان می کنند.

عباسپور خاطر نشان کرد: آمارهایی که در ارتباط با تعداد روستاییان تحت پوش اعلام می شود، صحت ندارد و بهتر است به جای چنین ادعاهایی به دنبال شناسایی روستاییان فاقد پوشش بیمه ای باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha