مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت اظهار داشت: توزیع برخی داروهای تخصصی و فوق تخصصی در همه داروخانه ها موجب بالا رفتن کفه نابجای واردات دارویی می شود.

دکتر کامبیز امجدی نیک در گفتگو با مهر افزود: در همه جای دنیا معمول است داروهای تخصصی و فوق تخصصی که توسط تعدادی خاص از پزشکان تجویز می شود، در داروخانه های خاص توزیع شود.

وی در خصوص عدم توزیع این قبیل داروها در داروخانه های خصوصی و انتقاد آنها به این رویه وزارت بهداشت، گفت: اگر کنترلی در توزیع داروهای تخصصی و فوق تخصصی صورت نگیرد، عوارض زیادی به دنبال دارد.

امجدی نیک، بالا رفتن کفه نابجای واردات را مورد اشاره قرار داد و افزود: توزیع داروهای تخصصی و فوق تخصصی در همه داروخانه ها موجب می شود بیماران از دسترسی به این قبیل داروها محروم بمانند و این مسئله عوارض زیادی به دنبال دارد.

مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، در ادامه به داروهای کمبودی اشاره کرد و گفت: برخی اقلام دارویی هستند که تعداد تولید یا واردات آنها اندک است که توزیع آنها در تمامی داروخانه ها، برای بیمارانی که از این داروها استفاده می کنند، نه تنها مفید نیست بلکه موجب عدم دسترسی آنها به داروی مورد نظرشان می شود.

وی تصریح کرد: هدف وزارت بهداشت از توزیع داروهای کمبودی در برخی داروخانه ها، جلوگیری از سرگردانی مردم و دسترسی آسان به این قبیل داروها است.

امجدی نیک، با اشاره به برخی اقلام دارویی گفت: این داروها به شکل سنتی در اختیار برخی داروخانه ها قرار می گیرد.

وی افزود: در این خصوص وزارت بهداشت نیز موافق چنین سیاستی نیست و تلاش کرده با توزیع چنین داروهایی در همه داروخانه ها، از تمامی ظرفیت موجود استفاده کند.

مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، با اشاره به توزیع 4 هزار قلم دارو توسط داروخانه های خصوصی در کشور، گفت: ما معتقدیم که داروخانه های خصوصی امین وزارت بهداشت هستند و توزیع این تعداد اقلام دارویی، نشان از اعتماد ما به داروخانه های بخش خصوصی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha