مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از افتتاح مجدد بیمارستان مهدیه تهران به عنوان اولین بیمارستان تخصصی زنان که کلیه امور خدماتی و درمانی آن توسط بانوان انجام می گیرد در 13 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر زهره طبیب زاده نوری مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده پیش از ظهر امروز در هفتمین نشست خبری ستاد مرکزی دهه فجر، حرکت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) را «معجزه قرن» خواند و تأکید کرد: انقلاب اسلامی تغییر اساسی و اصولی در منطقه ایجاد کرد و منشأ تحولات بزرگ منطقه ای و جهانی از جمله در عراق، افغانستان، لبنان، پاکستان، ترکیه و هند شد و فرزندان انقلاب اسلامی در کشورهای مجاور طلیعه حکومت اسلامی را به بار نشانده اند.

دکتر زهره طبیب زاده در ادامه به تشریح ویژه برنامه های کمیته امور زنان ستاد مرکزی دهه فجر پرداخت و گفت: تاکنون 15 استان با 13350 برنامه و 29 دستگاه اجرایی با 11269 برنامه ویژه بانوان به استقبال جشن های دهه فجر می روند.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام افتتاح بیمارستان مهدیه تهران پس از بازسازی به عنوان اولین بیمارستان تخصصی زنان که کلیه امور خدماتی و درمانی آن توسط بانوان انجام خواهد شد، تأکید کرد: این بیمارستان که با حمایت مالی 1 میلیارد تومان از سوی مرکز امور زنان ریاست جمهوری و مشارکت دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی بازسازی و تجهیز شده است در 13 بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

وی از آغاز طرح «محرومیت زدایی» با مشارکت بسیج در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: طی موافقت نامه ای بین مرکز امور زنان و بسیج به مبلغ 400 میلیون تومان، طرح محرومیت زدایی در 4 استان(آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و کرمان) در مساجد و پایگاه های مهم بسیج تحت فعایت های اقتصادی با هدف بازگشت به روحیه ایثار دوران دفاع مقدس و تهیه کالاهای مورد نیاز و جمع آوری کمک های مردمی برای مناطق محروم و توزیع آنها توسط بانوان عضو آغاز می شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزاری «نخستین کنگره شهدای زن» در 13 بهمن ماه، نشست نسل اولی های انقلاب با نسل سوم با مشارکت واحد امور زنان سپاه در 30 استان با هدف تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی، برگزاری پنجمین همایش «زن، انقلاب اسلامی و هویت بازیافته»، تجلیل از مادران شهدای گمنام در 18 بهمن را از جمله برنامه های این مرکز برشمرد.

دکتر طبیب زاده همچنین از ارائه خدمات مشاوره ای حقوقی حضوری و تلفنی به بانوان توسط وکلای زن قوه قضائیه به صورت رایگان در طول دهه فجر خبر داد و گفت: این خدمات پس از ساعات اداری به متقاضیان ارائه خواهد شد و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 23055000 تماس بگیرند.

وی با اشاره به افتتاح بسیاری از پروژه های حوزه زنان و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در تهران و 30 استان سراسر کشور، از برگزاری دو همایش بین المللی با حمایت مالی مرکز امور زنان ریاست جمهوری در پایان دهه فجر خبر داد و گفت: همایش بین المللی«زن، هویت و عفاف» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همایش بین المللی«زن، صلح و ادیان الهی» توسط یکی از سازمان های مردم نهاد با شرکت اندیشمندان زن جهان اسلام و نخبگان زن دیگر ادیان برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha