یك فیزیوتراپیست در یزد توصیه كرد: به منظور ایستادن صحیح، هنگام ایستادن می‌توان وزن بدن را بعد از دقایقی از روی یک پا روی دیگر پا انداخت و در ایستادن‌های طولانی برای انجام کاری از یک چهارپایه کوتاه به ارتفاع 30 سانتیمتر زیر یک پا استفاده نمود.

ذبیح الله برجسته در گفت و گو با ایسنا، در خصوص راه‌های صحیح بلند کردن اشیاء و شیوه غلط آن اظهار کرد: قبل از بلند كردن اشیا باید فکرکنید و میزان قدرت بدنی خود را بشناسید، به عنوان مثال، برای بلند كردن اشیا از روی زمین با نشستن روی پاها از زانوان خود کمک بگیرید و شی بلند شده را نزدیک به بدن بلند و حمل کنید همچنین ستون فقرات نباید به طور شدید خم شود.

وی در خصوص نحوه استفاده از صندلی توصیه كرد: استفاده از صندلی با پشتی بلند که تمام ستون مهره ها را احاطه و حمایت کند و هنگام نشستن روی صندلی زانوها کمی بالاتر از مفاصل لگن قرار گیرند و هر 20-30 یکبار از سرجای بلند شدن و انجام یک حرکت کششی راه‌هایی برای نشستن صحیح است.

این فیزیوتراپیست در خصوص روش‌های نامناسب هنگام نشستن گفت: استفاده از صندلی کوتاه، نرم و با پشتی که کاملا ستون فقرات را حمایت نکند، نشستن به مدت طولانی، نشستن با سرخم شده به پایین و آویزان نمودن پاها از صندلی بلند، از راه‌های نامناسب نشستن می‌باشد.

وی با بیان این که هنگام کار با رایانه، صندلی را باید طوری تنظیم نمود که ضمن نزدیك بودن به میز، دید اندکی به پایین تمایل داشته باشد اضافه نمود: قسمت صفحه کلید را طوری روی میز باید قرار داد که مچ و ساعد حمایت شود و صفحه رایانه و صفحه کلید در وسط قرار گیرند و شخص مجبور به انحنای بی‌مورد ستون فقرات به یک سمت نباشد.

دکتر برجسته در خصوص ایستادن صحیح خاطر نشان کرد: عدم ایستادن طولانی مدت در یک وضعیت ثابت، عدم خم شدن به جلو اشتباه، تغییر دادن مدام وضعیت بدن از نكات قابل توجه هنگام ایستادن است.

وی افزود: برای تغییر وضعیت هنگام ایستادن می‌توان وزن بدن را بعد از دقایقی از روی یک پا روی دیگر پا انداخت و در ایستادن‌های طولانی برای انجام کاری از یک چهارپایه کوتاه به ارتفاع 30 سانتیمتر زیر یک پا استفاده نمود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان یزد اذعان داشت: در هنگام رانندگی صندلی را هر بار باید تنظیم کرد تا فرد احساس راحتی داشته باشد.

وی توصیه كرد: در هنگام رانندگی بایست در بین راه توقف کرده و لحظاتی استراحت کرد و قدم زد تا آسیب و مشکلاتی برای فرد رخ ندهد.

برجسته تصریح کرد: از آنجا كه افرادی که کمر درد دارند تشک‌های سفت را ترجیح می‌دهند بنابراین استفاده از بالش‌های کوتاه در حالت طاق باز خوابیده جهت پر نمودن قوس گردن و استفاده از بالش‌های به اندازه عرض شانه در حالت به پهلو خوابیده و بالش‌هایی که بر پایه وضعیت آناتومیکی شکل گرفته اند ممکن است یافتن وضعیت مناسب خوابیدن را آسان‌تر کنند.

برجسته در خصوص انجام فعالیت‌های ورزشی توصیه كرد: فعالیت‌هائی شامل؛ تمرینات آیروبیک، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا و همچنین تمرینات عضلانی و بدن سازی بایست در برنامه روزانه، هفتگی یا ماهانه تنظیم گردند و به طور تدریجی بر میزان فعالیت افزوده شود.

وی یاد آور شد: ورزش نکردن، نشستن به طور ساکن در تمام روز، قطع ناگهانی ورزش برای یک مدت طولانی سبب آسیب رسیدن به بدن می‌شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان در پایان با بیان این كه افراد باید فراگیرند كه چگونه بر استرس‌ها غلبه كنند خاطر نشان ساخت: متدهای ربکلیشن و همچنین شناخت بیشتر وضعیت بدنی و احساسات فرد، آموختن و ارزش نهادن خواسته‌ها، خود در آرامش افراد نقش مهمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha