كارشناسان روز سه‌شنبه گفتند، صدمین موردمرگ ناشی ازبیماری آنفلوانزای پرندگان در اندونزی نشان می‌دهد، این بیماری در اندونزی از كنترل خارج شده است.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه از جاكارتا، وزارت بهداشت اندونزی روز دوشنبه‌مرگ یك‌زن ‪ ۲۳‬ساله را به عنوان یكصدمین مورد مرگ ناشی از آنفلوانزای پرندگان تایید كرد.

آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد بیش از نیمی از موارد مرگ ومیر ناشی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در جهان از سال ‪ ۲۰۰۵‬تاكنون در اندونزی اتفاق افتاده است كه این رقم دو برابر میزان تلفات این بیماری در كشور ویتنام است. در ویتنام تا كنون ‪ ۴۸‬نفر بر اثر آنفلوانزای پرندگان جان خود را از دست داده‌اند.

"انگورا ماهاردیكا" متخصص ویروس‌شناسی در دانشگاه "اودایانا" در جزیره "بالی" اندونزی گفت: این ویروس در اندونزی غیر قابل كنترل است به این معنی كه آلودگی ویروسی در محیط بسیار بالا است.

ویروس "اچ‪.۵‬ان‪ "۱‬آنفلوانزای پرندگان بیشتر از طریق تماس با پرندگان به انسان منتقل می‌شود اما دانشمندان از آن بیم دارند كه این ویروس ممكن است با جهش به نوع قابل انتقال بین انسان‌ها تبدیل شود كه در این صورت همه‌گیری ناشی از آن ممكن است به مرگ انسان‌های زیادی منجر شود.

یك چهارم از موارد مرگ‌ومیر آنفلوانزای مرغی در كشور اندونزی در شهر جاكارتا، پایتخت این كشور روی داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha