ششمین همایش بین‌المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران روز چهارشنبه با حضور متخصصان و صاحب‌نظران داخل و خارج كشور در زمینه رشته ارتودنسی و سایر رشته‌های تخصصی دندانپزشی در تالار امام علی(ع) دانشگاه شهید بهشتی آغاز به كار كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر بهرام ساعدی، دبیر ششمین همایش بین‌المللی انجمن اردتونتیست‌های ایران در مراسم گشایش "ششمین همایش بین‌المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران" گفت: نامرتب بودن دندان‌ها ضریب پوسیدگی دندان‌ها را افزایش می‌دهد كه این امر جدی گرفتن ارتودنسی را بیش از پیش ضروری می‌كند.

وی افزود: افرادی كه دارای دندان‌های نامرتب هستند، به دلیل آنكه قادر به تمیز كردن دندان‌های خود نیستند، بیش از سایرین به پوسیدگی دندان‌ها دچار می‌شوند.

دبیر ششمین همایش بین‌المللی انجمن اردتونتیست‌های ایران با اشاره به اینكه نگاه به رشته ارتودنسی را باید از رشته‌ای كه تنها با زیبایی دندان‌ها ارتباط دارد، به سمت ضرورت این رشته در حفظ سلامت و ایجاد تناسب در چهره افراد تغییر داد، یادآور شد: نامرتبی دندان‌ها همچنین روی مفصل فكی آنان اثر گذاشته و ناهماهنگی‌ این ارتباط سبب مشكلات در زمینه اختلال در تكلم صحیح و تلفظ اصوات می‌شود.

ساعدی ادامه داد: بحث زیبایی در ارتودنسی از آنجا از اهمیت بالایی برخوردار است كه در روابط اجتماعی افراد تاثیر مثبت برجای می‌گذارد.

وی گفت: ششمین همایش بین‌المللی ارتودنتیست‌های ایران در كنار طرح مسایل و یافته‌های جدید این رشته با محوریت "زیبایی" برپا می‌شود و مبحث تناسب فك و صورت را به عنوان عامل زیبایی مورد توجه قرار می‌دهد.

گفتنی است ششمین همایش بین‌المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران همراه با نمایشگاه مواد، وسایل و تجهیزات ارتودنسی و تجهیزات دندانپزشكی تا روز جمعه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha