نتایج بررسی های جدید نشان می دهد وجود برخی ویژگی های خاص ژنتیكی موجب می شود تا برخی از بیماران افسرده در مقایسه با دیگران پاسخ بهتری به درمان افسردگی بدهند.

به گزارش سلامت نیوز ، افسردگی یکی از شایع ترین بیماری ها در جوامع انسانی محسوب می شود و در برخی از جوامع میزان شیوع این بیماری تا 30 درصد می رسد كه این رقم بالا نه تنها از نظر سلامت افراد جامعه مورد توجه است بلكه از نظر اختلالاتی كه در زندگی شغلی و اجتماعی ایجاد می شود نیز قابل تامل است.

با آنكه داروهای زیادی برای مقابله با این بیماری در دسترس قرار گرفته است همچنان تعداد قابل توجهی از بیماران به رغم آنكه تحت درمان های مختلف قرار می گیرند بهبودی در آنان حاصل نمی شود و اینك محققان می گویند ریشه بسیاری از این شكست های درمانی را باید در وضع ژنتیك افراد جستجو كرد.

بررسی های جدید محققان كه در همین زمینه انجام شده است نشان می دهد وجود گونه مختلف ژن برای نوعی پروتئین كه داروها و مواد مختلف را از مغز به محیط اطراف آن می فرستد موجب می شود تا بیماران افسرده از داروهای مورد استفاده در درمان افسردگی به یك میزان بهره مند نشوند.

به گفته محققان با شناسایی این دسته از بیماران قبل از تجویز دارو می توان زمینه را برای درمان همه بیماران متناسب با شرایط ژنتیكی آنها فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha