با تلاش گروهی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه اوهایو از جمله یک محقق ایرانی امکان بی حس کردن رشته های عصبی در جریان اعمال جراحی با استفاده از فناوری فراصوت فرهم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر بابک خبیری محقق ایرانی مرکز پزشکی دانشگاه اوهایو در آمریکا به همراه چند محقق دیگر این دانشگاه در حال استفاده از فرآیند نوین فراصوتی هستند تا با استفاده از آن رشته های عصبی را بیهوش کرده و به بیماران در جریان عمل جراحی استخوان و حتی پس از آن تسکین مناسبی دهند.

دکتر خبیری گفت : با استفاده از فناوری فراصوت قادر خواهیم بود تا رشته های عصبی را مشاهده کرده و سوزن را به سوی آنها هدایت کنیم و بدین ترتیب فرآیند بیهوش ساختن رشته های عصبی را تا 100 درصد برسانیم.

دکتر فرناندو آربانو از دیگر محققان این پروژه نیز گفت : هدف ما این است تا درد را با استفاده از فناوری فراصوت در اکثر بیمارانی که اعمال دردآور جراحی استخوان را تجربه می کنند، کاهش دهیم.

به گزارش مهر، در این تکنیک نوین محققان از فراصوت برای هدایت دقیق سوزن به سوی رشته های عصبی کلیدی استفاده کرده و سپس آن را به حالت کرخت در می آورند. این تکنیک در نواحی همچون بازوها، شانه ها، زانو و مفاصل ران قابل انجام است.

بررسیهای اولیه نشان داده است که با استفاده از این تکنیک اکثر بیماران تا 24 ساعت پس از عمل جراحی هیچ دردی را احساس نمی کنند.

در گذشته جراحان و متخصصان بیهوشی از سوزنهای کوچکی استفاده می کردند که جریانهای الکتریکی را به سوی رشته های عصبی هدایت می کرد. این تکنیک گاها به استفاده از سوزنهای بیشتری منجر می شود که این مسئله مشکلاتی را برای بیمار به همراه  دارد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha