رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی برای حداقل سرانه درمان 9 هزار و 500 تومان بود اما متاسفانه در لایحه بودجه 4 هزار و 600 تومان منظور شده و به نظر می رسد افزایش سرانه نسبت به سال گذشته تنها در حدود 200 تومان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر ، چهارمین نشست فصلی روسای شورای هماهنگی نظام پزشکی استان های سراسر کشور در محل ساختمان مرکزی سازمان نظام پزشکی برگزار گردید.

دکتر سید شهاب الدین صدر ضمن ابراز نگرانی از آثار سوءکمبود اعتبارات بخش درمان در کیفیت ارائه خدمات درمانی به ویژه در بخش دولتی، بر نقش موثر مجلس در اصلاح سهم سلامت در بودجه تاکید کرد و گفت: مجلس باید تلاش کند با تدبیری مناسب، کمبودهای این بخش را جبران نماید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به جلسات متعدد با وزیران بهداشت و رفاه و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس پیرامون ساماندهی نظام سلامت کشور و تبادل نظر در زمینه های مختلف مانند افزایش حقوق پزشکان بخش دولتی ، مستثی کردن فعالیت در مطب از محدودیت فعالیت پزشکان تمام وقت و تشویق پزشکان به فعالیت در نظام شبکه بهداشت اشاره کرد و افزود: یکی از سیاست های راهبردی سازمان در کنار تلاش برای واقعی کردن تعرفه های پزشکی، رعایت دقیق سقف تعرفه ها از سوی همکاران در سراسر کشور است.

وی ادامه داد : در این راستا در حال رایزنی با انجمن های علمی و تخصصی برای سازماندهی نظارت بر تعرفه ها با کمک انجمن ها و افراد مورد وثوق جامعه پزشکی هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی دراین نشست با اشاره به  اهمیت سرانه درمان در بودجه به عنوان مهمترین عامل سرنوشت ساز نظام سلامت در سال آینده، اظهار داشت: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی برای حداقل سرانه درمان 9 هزار و 500 تومان بود اما متاسفانه در لایحه بودجه 4 هزار و 600 تومان منظور شده و به نظر می رسد افزایش سرانه نسبت به سال گذشته تنها در حدود 200 تومان باشد.

صدرهمچنین اهمیت و لزوم حضور پررنگ نمایندگان آشنا به حوزه سلامت در مجلس شورای اسلامی را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: جامعه پزشکی از حضور هر فرد آشنا به مسائل و دلسوز و صاحب نظر در مسائل کارشناسی مرتبط با حوزه سلامت در مجلس استقبال خواهد کرد تا در جهت رفع معضلات بهداشتی و درمانی مردم و اولویت دادن به امر سلامت آحاد جامعه گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha